اختصاصی سینماسینما/ محمد حقیقت رئیس بخش «غرب به دیدار شرق می‌رود» جشنواره بین‌المللی پراد شد

به جشنواره بین المللی پراد، که در قسمت پیرنه شرقی فرانسه قرار دارد، از سال ۲۰۲۰ بخش مسابقه ای اضافه شده است که ریاست آن را محمد حقیقت برعهده خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، این موضوع در طول جشنواره کن امسال به حقیقت پیشنهاد شد و مورد تائید وی قرار گرفت.

جشنواره پراد با نام «ملاقات های سینمایی پراد» درسال ۱۹۵۹ پایه گذاری شده و در اولین دوره های آن فیلمساز بزرگ فرانسوی رنه کلر جزو روسای آن بوده. امسال شصمتین سال برگزاری این جشنواره است.

این رویداد سینمایی هرساله ستایشی از آثار سینماگران از کشورهای گوناگون دارد و در کنار آن برنامه هایی از سینمای یک کشور، به منظور بهتر شناساندن سینمای کشورهای مختلف برگزار می کند. چندین سال پیش هم برنامه ای اختصاص به سینمای ایران داشت و همچنین دو سال پیش نیز مرور بر آثار رفیع پیتز را برگزار کرد .

این رویداد از سال آینده یک بخش مسابقه به برنامه های خود اضافه می کند و مدیریت هنری و انتخاب فیلم های این بخش را به عهده محمد حقیقت گذاشته است. این بخش «شرق به دیدار غرب می رود» نام دارد و قرار است بین ۱۰ تا ۱۲ فیلم برای بخش مسابقه از بین فیلم هایی که قبلا درهیچ جشنواره ای در فرانسه به نمایش در نیامده اند انتخاب شوند.

فیلم هایی از شرق آسیا، خاورمیانه و اروپا قراراست برای بخش مسابقه انتخاب شوند که اولین دوره آن در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ برپا خواهدشد. به موازات این بخش، جشنواره برنامه هایی در ستایش از فیلمسازان کشورهای گوناگون خواهد داشت.

همچنین چندین پیش نمایش از فیلمهایی که قرار است بعد از جشنواره به نمایش عمومی در آیند در برنامه خواهد بود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 113360 و در روز جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶:۳۵
2024 copyright.