اختصاصی سینماسینما/ بحران اقتصادی در سینمای فرانسه/ مدرسه معتبر سینمائی لوک بسون، در آستانه تعطیلی

مدرسه مشهور سینمائی لوک بسون که در سال ۲۰۱۲ با هزینه گزافی سرمایه گذاری درحومه پاریس راه اندازی شده بود، در ۲۰ ژوئیه امسال بدلیل کسر بودجه مجبور به تعطیلی شد.

به گزارش سینماسینما، لوک بسون سود آورترین کارگردان فرانسوی درصحنه جهانی، همچنان یک کمپانی بزرگ فیلمسازی در حومه پاریس برپا کرده است که نه تنها آثار پرخرج خودرا در این استودیو میسازد که آخرینش بیش از ۱۵۰ میلیون یورو هزینه برداشت، بلکه فیلم های بزرگ آمریکائی که در فرانسه فیلمبرداری می شود را در همین استودیو میسازند.

هدف ایجا د مدرسه سینمائی لوک بسون که در محوطه بزرگی آنرا بنا گذاشته بود، تربیت کارگردان و سناریست های حرفه ای بود. داوطلبان میبایستی بین ۱۸ تا ۲۵ سال می بودند وبرای ورود به مدرسه، کنکور هم میدادند، وسپس بدون پرداخت شهریه به تحصیل سینما در آن می پرداختند.

هنگامیکه مدرسه ایجاد شد جمعیت بسیار برای شرکت در آن ثبت نام کردند. در طی شش سالی که این مدرسه دوام آورد سناریست وکارگردانان حرفه ای از آن بیرون آمدند که اغلب جذب کار شدند. در ابتدای امر، هزینه اجاره محل مدرسه و امکانات آن ۴۰۰٫۰۰۰ یورو در سال میشد، و مرکز ملی سینمای فرانسه سالانه ۵۰٫۰۰۰ یورو به ان کمک میکرد که این اواخر کمک خود به ۲۰۰٫۰۰۰ یورو رسانده بود. در یکی دوساخر آخر مشگلات مالی برای این مدرسه بزرگ ایجاد شده بود ولوک بسون به دنبال سرمایه گذار میگشت، که نتیجه نداد، و ابتدا تعدادی از کارمندان را بیکار کرد. . از سوی دیگر، فیلم آخر لوک بسون ” والریان” با شکست زیادی در دنیا بویژه امریکا روبرو شد و همه این مسائل، مدرسه سینمائی را دچار ورشکستگی کرد.

با این حال مدیران این مدرسه هنوز کاملا قطع امید نکرده اند وبدنبال راه چاره در طول تابستان میگردند تا شاید بتوانند، دوباره به شکل دیگری و محدودتری، آنرا راه اندازی کنند.. آنها از کمپانی گومونت، و کانال تلویزیونی ۶ فرانسه در خواست کمک کرده اند مدرسه لوک بسون به عنوان حرفه ای ترین مدرسه سینمای تجاری قلمداد میشد. اینکه چقدر شانس بازگشائی این مدرسه سینمائی وجود خواهد داشت بنا به نوشته روزنامه لیبراسیون، چندان امیدی به آن نیست.

از سوی دیگر در خبرهای روزنامه فیگارو آمده که بدلیل بدهکاری بسیار کمپانی ( اروپا سینما) که مالکیت آن با لوک بسون است، و در شرف ورشکستگی است، احتمال دارد، کمپانی بزرگ آمریکائی – نتفلکس – آنرا خریداری کند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 92957 و در روز سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰:۵۲
2024 copyright.