اختصاصی سینماسینما/ پاسخ تند منوچهر محمدی به حرف های اخیر عباسیان

عباسیان شمقدریدر پی مصاحبه اخیر محمدرضا عباسیان مدیر سابق موسسه رسانه های تصویری و جشنواره فیلم فجر در دولت دهم و برخی انتساب ها به منوچهر محمدی، جوابیه ای از سوی محمدی در اختیار سایت سینماسینما قرار گرفت. در این جوابیه آمده است:

جناب اقای عباسیان دبیر اسبق جشنواره فجر، اخیراً در مصاحبه ای با عنوان ناگفته های سینمای ایران ، بدون هیچ ربط منطقی با سایر مطالبشان ، تحت عنوان تهدید منوچهر محمدی برای گرفتن جایزه ، به زعم خودشان دست به افشاگری زده است که اصل ماجرا از این قرار است ، در سال ۱۳۹۰ که فیلم بوسیدن روی ماه در جشنواره فجربود ، و ان سال مسئولیت آرای مردمی به عهده جشنواره فجر بودنه خانه سینما ، چند ساعت قبل از برگزاری مراسم اختتامیه آقای سیمون سیمونیان که مسئولیت این امور را در جشنواره داشت تماس گرفت و گفت : در نتایج شمارش آرائ مردمی فیلم بوسیدن روی ماه با سه صدم درصد تفاوت با فیلم برف روی کاجها فیلم دوم آرای مردمی شده است و اقای خزاعی دبیر جشنواره گفته اند با محمدی تماس بگیرید که اگر ما دو فیلم را بعنوان ارای مردمی اعلام کنیم شما برای گرفتن جایزه می آیید؟ به ایشان عرض کردم : که قاعده ، معمولاً اعلام یک فیلم است و بهتر است این قاعده تغییر نکند. ایشان فرمودند: بدلیل مضمون ارزشمند فیلم بوسیدن روی ماه دبیر جشنواره چنین تصمیمی گرفته است، اما آقای خزاعی گفته اند بعداز ظهر، آقای شمقدری معاون سینمایی می آیند و از ایشان هم کسب نظر می کنیم.

دو ساعت به مراسم مانده آقای سیمونیان تماس گرفتند و گفتند : آقای شمقدری بشدت با این تصمیم مخالفت کرده اند . که خب دلیل ان روشن بود . ایشان از اساس با امثال بنده مشکل داشت و از ابراز هیچ کاری هم برای مخالفت دریغ نمی کرد. من هم تشکر کردم وبا رجوع به اخبار آنروزها می شود دید که ، نه از این موضوع حرف زدم و نه اعتراض کردم.

سال ۱۳۹۱ یعنی سال بعد که حوض نقاشی با فاصله معنا داری از فیلم سرکار خانم درخشنده ، در آرای مردمی جلوتر بود، بعضی از عوامل فیلم هیس … را تحریک کردند که در مورد نتایج آراء مردمی فضا سازی رسانه ای کنند و بحث دستکاری آراء را مطرح نمایند، روشن بود سرمنشاءاین بازی جدید کجاست. چرا که آقای عباسیان و روابط عمومی جشنواره در این باب سکوت اختیار کردند. و عجیب این بود که آن سال هم که دبیری جشنواره با اقای عباسیان بود شمارش و کنترل آراء ، تماماً در دست مدیریت جشنواره فجر بود و نه خانه سینما ، و نه هیچ نهاد دیگری نقشی در شمارش ونظارت بر آراء داشت.

من فقط صرفا یک تلفن به اقای عباسیان داشتم و اعتراض من این بود که ایجاد این شبهات ، شان جایزه مردمی فجر را پایین می آورد، شما بخاطر حفظ حرمت جشنواره خودتان هم که شده واکنشی داشته باشید.

این گذشت تا روز اختتامیه که کماکان با پنج صدم درصد فیلم حوض نقاشی  اول بود ، معلوم شد که اقای شمقدری که سال قبل فقط یک فیلم را بعنوان برنده آرای مردمی اجازه داده بود ، در سال بعد صرفا برای لوث کردن جایزه حوض نقاشی ، قرار شد دو جایزه داده شود. من به اقای سیمونیان گفتم که این چه جشنواره ای است که بر اساس بغض با ادمها هر سال مقرارتش را عوض میکند.من برای تمام این حرفها آقای سیمون سیمونیان را شاهد می آورم که از بسیاری از ما مسلمانها و از جمله آقای عباسیان راستگو تر است. شما آقای عباسیان برای این حرفهای کذب شاهدتان را بیاورید.

جناب عباسیان چه کسی این حرفها را از قول بنده به شما زده است که من جشنواره را روی سر شما خراب می کنم ان هم در شب اختتانیه ، که همه چیز تمام شده ، و دارها برچیده ، خونها شسته اند.

آقای عباسیان به عنوان دبیر به یاد دارید که هئیت داورانتان از باب همان بغض که گفتم تهیه کننده و کارگردان و فیلمنامه نویس حوض نقاشی را از حیطه داوری کردن کنار گذاشتید . و گفته شد حوض نقاشی فیلم غیر علمی است و به فاصله چند ماه بعد ، یونسکو به عنوان عالی ترین نهاد علمی جهان جایزه بهترین فیلم را به حوض نقاشی داد.

جناب عباسیان شما خوابهای طولانی برای مدیریت در سینما دیده بودی که همگی نقش بر اب شد. با رفتن اقای احمدی نژاد و شمقدری ، شما هم از مسئولیت پر مواهب جشنواره کنار گذاشته شدی. ولی برادر عزیز شما ازاین همه ناگفته ها که می دانم داری ، چطور شده این وسط یاد این ماجرا بیفتی ؟ راستش، خیلی حیرت نمی کنم.

آقای عباسیان با رفتار رئیس بزرگ شما  در این کشور باب شده که برای دیده شدن بهتر است آدم مطرحی پیدا کنی و چندتا دروغ در باره او بگویی ، اینجوری تیتررسانه ها می شوی، شهرت بهر قیمتی آرزوی امثال شماست. در مصاحبه آخرتان شده اید مدافع اصغر فرهادی ، جزو نامحرمان حلقه شمقدری ، و مدیریت جشنواره فجر شده مزخرفترین کار دنیا . واقعا عجیب نیست؟

اقای عباسیان ، شما در باره مسائل مالی خود با ارشاد،  گفته اید که اگر کسی آبروی مسلمانی را بریزد حارب الله است. امیدوارم در خلوت خود مرور کنید که این دروغ بزرگ که به من نسبت داده اید کی و کجا بوده ؟

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 28171 و در روز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۹:۲۷
2024 copyright.