اختصاصی سینماسینما/ کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای کن در فرانسه فیلم می‌سازد

«هیروکازو کوریدا» فیلمساز ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ جشنواره فیلم کن بلافاصله بعد از بدست آوردن این جایزه قراردادی با کمپانی مشهور وایلد بانچ بست که فیلم بعدی خودرا درفرانسه و احتمالا به زبان فرانسه بسازد.

سینماسینما، محمد حقیقت: اقای ونسان ماراوال، رییس گمپانی وایلدبانچ که پخش جهانی فیلم «دله دزدان فروشگاه» را به عهده دارد بلافاصله برای تهیه فیلم این کارگردان با وی قرارداد بست.

در این فیلم قرار است کاترین دونو، ژولیت بینوش و غیره بازی کنند که عنوان موقت فیلم «واقعیتی درباره کاترین» است.

کارگردان بزرگ ژاپنی مدتی بود ایده ساختن فیلمی در فرانسه را درسر داشت.

داستان فیلم درابتدای سال ۲۰۱۴ درجشنواره کن اتفاق می افتد و کارترین دونو نقش یک هنرپیشه فرانسوی با شکوه را بازی می‌کند و ژولیت بینوش نقش دختر وی که سناریست است را بعهده خواهد داشت. برای یافتن یک نوجوان شش – هفت ساله که باید نقشی هم در این فیلم به عهده بگیرد، آگهی کوچکی در روزنامه‌ای داده می‌شود و قرار است چنان‌چه طبق برنامه پیش رود، فیلمبرداری آن در پاییز ۲۰۱۸ در پاریس و حومه آن انجام شود. کاترین دونو در نقش خود به تازگی کتابی اتوبیوگرافی درباره خود به چاپ رسانده و برای تبلیغاتش باید خود را آماده کند. درضمن باید به دختر بیمار خود که به تازگی از امریکا به فرانسه بازگشته است هم بپردازد. دیدار بین آنها لحظات پراحساسی را رقم می‌زند.

آقای ماراوال تهیه کننده برایمان تعریف می‌کند که بسیار تحت تاثیر سناریو و شخصیت های خلق شده قرار گرفته وحس وحال آن، فیلم سن ست بولوار اثر بیلی وایلر را به خاطر می‌آورد.

اوادامه می‌دهد که روی کارگردان ژاپنی برای ساخت یک فیلم پر احساس آن هم به زبان فرانسه بسیار حساب می‌کند.

کمپانی وایلد بانچ امروزه از مهترین کمپانی‌های تهیه و پخش فیلم در اروپاست. قبلا در چندین فیلم ایرانی نیز سرمایه گذاری کرده بود و همچنین برای برخی از آنها پخش جهانی را بر عهده داشته بود. این کمپانی امسال هفت فیلم در بخش های مختلف کن داشت و «کتاب تصویر» ساخته ژان لوک گدار را که نخل طلای ویژه بدست آورد را در لیست کارهای خود دارد. این کمپانی چند بار است که فیلم هایش نخل طلا بدست می‌آورد که فیلم‌های «چهارماه و سه هفته و دو روز» اثر کریستان منجیو  «زندگی ادل» ساخته عبدالطیف کشیش و برنده امسال جشنواره «دله دزدان فروشگاه» از جمه این آثار هستند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 87704 و در روز جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸:۳۴
2024 copyright.