اختصاصی سینماسینما/ یادداشت بهمن قبادی درباره معرفی نماینده ایران به اسکار

به دنبال معرفی فیلم مستند “درجستجوی فریده” به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار، بهمن قبادی فیلمساز ایرانی و عضو آکادمی اسکار در بخش مستند یادداشتی را بطور اختصاصی در اختیار سینماسینما گذاشت.

با تاکید بر اینکه سینماسینما آماده انعکاس نظرات مختلف سایر کارشناسان نیز هست، متن یادداشت بهمن قبادی را عینا در ادامه می‌خوانید:

در خبرها خوانده‌ام که هیئت معرفی فیلم به آکادمی اسکار، فیلم مستند «در جستجوی فریده» را جهت شرکت در رقابت انتخات کرده‌اند غافل از اینکه فیلم‌های مستند چه کوتاه و چه بلند، نیازی به معرفی به آکادمی ندارند این روند فقط جهت فیلم‌های داستانی لازم است.
وزارت فرهنگ و ارشاد ایران و هیئت معرفی فیلم با ناآگاهی (‌با احترامی که به دوستان هنرمندی که در این هیئت هستند دارم) دست به انتخاب این فیلم مستند زده‌اند. به عنوان عضوی از آکادمی فیلم‌های مستند، باید بگویم کافیست که این فیلم در یکی دو سینما در کشور آمریکا برای مدتی اکران شود، سپس سازندگان به راحتی می توانند فیلم را به آکادمی معرفی کنند. این یادداشت حتی در حمایت از این فیلم مستند هم هست چرا که این فیلم از مسیر فیلم‌های مستند وارد رقابت نشده و در صورت پی بردن آکادمی به مستند بودن فیلم، احتمال خارج شدن آن از کلیه بخشهای آکادمی بسیار فراوان است.
شاید بهتر باشد که این هیئت تا فرصت باقیست فیلمی داستانی را به آکادمی معرفی نماید و دوستان سازنده فیلم مستند «در جستجوی فریده» از مسیر بهتر و درست، فیلم را به بخش فیلم های مستند معرفی کنند.
بهمن قبادی

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 119485 و در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹:۱۶
2024 copyright.