اختصاصی سینما سینما/حمله ناگهانی به جشنواره هنر ناگهانی و مهدی نادری در شیراز

p_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6%db%b0%db%b9%db%b2%db%b8_%db%b1%db%b9%db%b5%db%b1%db%b0%db%b6جشنواره هنر ناگهانی که این روزها در شیراز به دبیری مهدی نادری در حال برگزاری است چهار شنبه شب با حمله ناگهانی مواجه شد.


به گزارش سینما سینما، چهار شنبه شب در حالیکه قرار بود بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با ارشاد استان فارس،پرفورمنسی همراه با اجرای موسیقی در جلوی اداره ارشاد اجرا شود با اعتراض تند یکی فردی که هویتش مشخص نشد اجرای این پرفورمنس لغو شد.
در پی این اقدام این فرد ،تعدادی از جوانان شیرازی ،به فرد مورد نظر اعتراض کردند .در ادامه دست اندرکاران جشنواره برای جلوگیری از تنش ،از اجرای این بخش صرف نظر کردند.
رویداد هنر ناگهانی اولین تجربه ی خود را در گذر هنر شیراز آغاز می کند.
روزهای هفتم تا نهم همین هفته ی اول پاییز مردم هنر دوست شیراز شاهد حضور هنرمندان مطرح کشور در این رویداد خواهد بود .
هنرمندان شاخصی همچون ابوالفضل جلیلی ، حمیدرضا افشار ، شهرام سیف، محمد تقی جلیلی، حمید پور آذری ، محسن حسینی ، یاسر خاسب، محمد آزرم و سلمان فرخنده دراین جشنواره حضور دارند .
همچنین آثاری از سیف الله صمدیان ، جمشید بایرامی و مهدی نادری در این رویداد برای شرکت کنندگان به نمایش در خواهد آمد .
به گفته ی نادری دبیر این رویداد : بایستی گفت که این رویداد با هدف همراهی و آشنایی هنرمندان و مشارکت مخاطب بنا شده است ، قطعا هنرمندان شاخص دیگری در ایران هستند که در ادامه ی سفر این رویداد به شهرهای دیگر از آنها دعوت به عمل خواهد آمد .
بایستی گفت سرمایه ی ما برای سفر و ایجاد زمینه ی حضور هنرمندان امید است و خلاقیت . رسیدن جریان هنر ناگهانی به شیراز ماهها کار و تلاش شبانه روزی برای بنده و مدیر اجرایی صبور و پرتلاش این رویداد در بر داشت .
البته که رایزنی ها و تلاش مسیولین ارشاد استان فارس و مدیران گالری شهر به خصوص گالری سروناز شیراز در تب و تاب روزهای آخر ، زمینه ساز اجرای این رویداد و هنرمندان آن شده است . این رویداد سختی های خود را دارد . گرچه واژه ی هنرناگهانی برای هنرمندان تجربه گرا و کاشفان راه های نو ، آشنا و ملموس است ولی میدانم و بارها مورد پرسش قرار گرفته ام که این چیست؟
جواب این است : هنر یا تجربه است یا هنر نیست !
از آنها که هنر را در مقدمات و توصیفات و نظریات پیشینیان جستجو می کنند و قایل به لحظه و بداعت و تصمیم آنی نیستند می خواهم تا تماشاچیان صبور اجراهای ناگهانی هنرمندان این رویداد باشند تا با هم شاهد تمرین همکاری و مدارای هنرمندان باشند . هنرمندان و کوشندگانی که نه با حرف که با زیست و دمادم روزمره شان برای گسترش زبان هنر و تربیت مخاطب تلاش می کنند.
تقارن رویداد “هنر ناگهانی” با بزرگداشت حضرت حافظ شیرازی و حضرت مولانا نویدبخش آغازی خوب برای این رویداد است و هنگام خسته گی با عشق شان جان و روح تازه می کنیم .

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 28266 و در روز چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳:۰۸
2024 copyright.