/اختصاصی سینما سینما/کیانیان: نگفته ام که سینمای ایران پرچمدار شعار مرگ با آمریکاست بلکه گفته ام که سینمای ایران آلتر ناتیو ی برای سینمای آمریکاست

 

رضا کیانیانمحمد تاجیک : رضا کیانیان بازیگر مطرح سینمای ایران چند روز پیش به دعوت شهر کتاب سخنرانی در شهر قم داشت که برخی رسانه ها با تیتر :”کیانیان : سینمای ایران پرچمدار شعار مرگ برآمریکا ” به استقبال از این سخنان رفتند .

رضا کیانیان در گفت وگو با سینما سینما در توضیح اظهاراتش می گوید : اظهارات من دراین نشست متاسفانه به درستی منتقل نشده و من نگفته ام که سینمای ایران پرچمدار شعار مرگ  با آمریکاست . بلکه گفته ام که سینمای ایران آلتر ناتیو ی برای سینمای آمریکاست .من هیچ گاه شعار مرگ نمی دهم .

او درادامه گفت وگوی خود با سینما سینما  گفت :سینمای ایران پر از مهر وعطوفت ورحمانیت و بخشندگی و مهربانی است .وجه تکنیکی سینمای ایران از  یک طرف دارای اهمیت است ووجه اخلاقی آن از طرف دیگری دارای اهمیت بسیاری است . سینمای آمریکا پر از سکس و خشونت است وسینمای ایران پر از مهر و عطوفت ومهربانی وبخشندگی است .آمریکا وقتی اسکار را به فرهادی می دهدیعنی  سر تعظیم به سینمای ایران فرود آورده است

/سینمای ایران تنها سینمایی است که در دانشگاههای جهان تدریس می شود/

اما رضا کیانیان در این نشست حرفهای مهمی درباره جایگاه سینمای ایران در جهان زده بود .کیانیان با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های معتبر جهان  سینمای ایران تنها سینمایی است که درس داده می‌شود، گفته است : سال‌ها پیش بسیاری از کشور‌ها سینمای مستقل داشتند اما امروز هیچ کدام سینمای مستقل ندارند به خاطر اینکه سینمای آمریکا همه سینما‌ها را خورد، باید براساس سینمای آمریکا فیلم می‌ساختند، سینمای آمریکا برای مردم ذائقه می‌سازد که اگر غیر از آن فیلمی ساخته شود، سلیقه مردم نیست چون از قبل ذائقه‌ها شکل گرفته است.

کیانیان با بیان اینکه تنها سینمای هند و ایران غرق در سینمای آمریکا نشدند، افزوده است : امروز سینمای هند هم به سوی تقلید از سینما آمریکا رفته اما سینمای ایران تنها سینمایی است که از سینمای آمریکا تبعیت نمی‌کند و اروپا در جشنواره‌ها معمولاً یک فیلم از ایران را وارد می‌کند که به آمریکا دهن‌کجی کند، به همین دلیل هم فیلم‌های ایران در جشنواره‌های خارجی برنده می‌شوند.همیشه بزرگان سینمای جهان به سینمای کیارستمی و امثال آن تعظیم می‌کنند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 8950 و در روز دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱:۳۸
2024 copyright.