اختصاصی سینماسینما/ سینماها باز باشند یا بسته؟ نظرسنجی از اهالی سینما (بخش اول)

سینماسینما، محمد تاجیک: این روزها نظرات متفاوتی درباره اینکه آیا سینماها باید باز باشند یا بسته یا فیلمبرداری فیلمها انجام شود و یا تعطیل شود می‌خوانیم و می‌شنویم.

در همین خصوص از تعدادی از سینماگران خواسته ایم که نظرات خود را برای ما بازگو کنند.

رضا کیانیان بازیگر سینما :چون معلوم نیست تا کی گرفتار کوید۱۹ هستیم، باید یاد بگیریم در کنار آن زندگی کنیم . دولت و حاکمیت ما هیچ گونه کمک مالی به سینما و تئاتر و هیچ شغلی نمی کند، و صاحب هر شغلی در این دیار باید خودش از پس خساراتی که به خودش و شغلش وارد شده برآید .
پس ما به عنوان سینماگر باید به فکر این باشیم که چگونه منافع مان را بازیابی کنیم و برای آینده مان برنامه ریزی کنیم. چقدر خوب میشد که اصناف گوناگون به جای دعواهایی که برای کسب قدرت در خانه سینما که در اصل هیچ قدرتی ندارد. سمینار هایی ترتیب دهند و به جستجوی راه حل بپردازند. وزارت ارشاد که هیچ برنامه ای برای کرونا ارایه نداده است و فکر می کنم قادر هم نیست. پس باز می رسیم به خودمان.من نمی دانم سینماها باز باشند یا بسته ، کدام بیشتر به نفع ماست. بسته بودن که حتما به ضرر است. و باز شدن با رعایت دستور های بهداشتی هم آیا داخل خرجش را در میاورد؟ نمی دانم.

مهدی نادری کارگردان سینما: سینماها باید باز باشد. سینماها کم خطرترین اماکن عمومی هستند. فعالیت پروژه های سینمائی به شرط رعایت نکات بهداشتی می تواند همچون بسیاری از کشورها ادامه پیدا کند. اماکن پر خطر اماکنی ست که پروتکلهای بهداشتی در آنها رعایت نمی شود. عوامل سینما جزو فرهیختگان جامعه هستند.

اسماعیل منصف کارگردان سینما: وقتی همه جا بازاست، سینماها هم طبیعتا باید باز باشند. این در حالی است که دولت هم هیج حمایتی نمی‌کند.

محمد نیک بین تهیه کننده سینما: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای چنین شرایطی در نظر گرفته شده است. اگر شرایط اپیدمی وخیم نباشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان عمده کارها را انجام داد. اما آیا با رعایت پروتکل‌ها امکان بهره برداری اقتصادی وجود دارد؟ این سوالی است که جواب آن چندان مشخص نیست.

معصومه نور محمدی کارگردان سینمای مستند: به نظر من سینماها باید تعطیل باشد و اگر عوامل تولید فیلم می توانند موارد بهداشتی کنترل کنند، کار کنند در غیر اینصورت فیلمبرداری فیلم ها نیز تعطیل شود.

حبیب احمدزاده، فیلمنامه نویس و مستند ساز: فکر نکنم طبق آمار اصلا خود افراد به خاطر وضعیت حاد کرونا به سینما بروند خودبخود عدم استقبال نوعی تعطیلی است.

مسعود بخشی کارگردان: با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، هم سینماها باید باز باشد و هم فیلمبرداری ها باید انجام شود. باید با این ویروس زندگی کرد. زندگی قوی تر از مرگ است.

ادامه دارد…

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 139819 و در روز جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰:۰۳
2024 copyright.