اختصاصی/ مدیر جشنواره کن اعلام کرد جشنواره به صورت آنلاین برگزار نمی‌شود

دیروز هفتم آوریل، مدیر جشنواره کن، تیری فرمو در مصاحبه ای اعلام کرد که جشنواره کن اگر نتواند به شکل معمول و ‌طبق روال همیشگی برگزار شود، قطعا به شکل آنلاین نیز برگزار نخواهد شد.

به گزارش سینماسینما، او گفت: “روح کن، موقعیت تاریخی اش و تاثیرگذاری اش، یک مدل ویژه است که غیر از برگزاری جشنواره به همان شکل سابق، بردی نخواهد داشت و بی تاثیر خواهد بود. بنابراین به صورت آنلاین برگزار کردن ‌آن بی مورد است. آیا سازندگان آثار سینمایی و تهیه کنندگان آنها موافق این شکل برگزاری جشنواره خواهند بود؟! چگونه ممکن است فیلمهای وس اندرسون، پل ورهوفن و غیره را روی تلفن‌های همراه و یا لب‌تاب های کوچک خانگی نشان داد؟ این فیلمها برای این ساخته شده‌اند که روی پرده های بزرگ و باشکوه نشان داده شوند و این چیزی است که کارگردانان برایشان اهمیت زیادی دارد.”

درعین حال بنا بر نظر متخصصان امر، برگزاری جشنواره به شکل آنلاین خطرناک هم است‌؛ چه بسا فیلمها مورد دستبرد قرار گیرند. فعلا سوال این است که کن ۲۰۲۰ چگونه و در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟ البته یکی از فرضیه ها هم این است که برای یک‌سال، برگزاری جشنواره به تاخیر بیفتد؛ چرا که مدیر جشنواره ونیز، البرتو باربرا نیز حاضر به برگزاری جشنواره به شکل آنلاین نخواهد بود. مدیران کن هم اجازه برپا شدن آن‌را به صورت آنلاین نخواهند داد؛ زیراکه جشنواره تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و هرگز نمی‌تواند محبوبیت و ‌اهمیتی که با نخل طلا برای فیلم پارازیت به دست آمد را برای فیلمی که در جشنواره، آنلاین به نمایش درآمده تکرار کند. به ویژه اینکه این فیلم چهار اسکار به دست آورد.

همه درانتظار تصمیم گیری مدیران کن و ونیز هستد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 133874 و در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۲۵:۱۲
2024 copyright.