اختصاصی/ مهدی مظلومی: حرفه ای ها به ایران برنمی گردند/ حقوق مفتخورهای GEM قطع شد

مهدی مظلومی در گفت و گو با خبرنگار سینماسینما درباره حواشی اخیر شبکه جم می گوید که حرفه ای هاقرار نیست به ایران برگردند و تنها حقوق مفتخورها قطع شد.

سینماسینما، نژلا پیکانیان: تب و تاب پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم در حال فروکش کردن بود که با انتشار نامه ای از سوی مدیریت این شبکه جم حرف و حدیث های تازه ای به وجود آمد. ماجرا از انتشار یک نامه با امضای مدیر شبکه «جم تی وی» خطاب به بازیگران و عوامل طرف قرارداد با این شبکه شروع شد. متن این نامه خبر از عدم برخورداری این شبکه از ظرفیت مالی و تولیدی لازم برای استمرار خدمت گرفتن آنها و تاکید بر تسویه حساب در پایان قراردادشان با این شبکه، به منزله بسته شدن درها برای گروهی از بازیگران و عوامل تولید داشت. خبری که خیلی ها پیش از این پیش بینی اش کرده بودند و برخی نیز آن را موجی جدید از سوی این شبکه پنداشتند. در گفت و گوی کوتاهی که با مهدی مظلومی ‌داشتیم چند و چون این ماجرا و حرف و حدیث های اخیر را جویا شدیم.

چکامه چمن ماه، صدف طاهریان، رابعه اسکویی، بهارک صالح نیا، پردیس افکاری، مانی کسراییان، رامسین کبریتی، بهناز سلیمانی از جمله بازیگرانی بودند که در این مدت به جم پیوستند و در چند اثر ساخته شده در این شبکه نیز جلوی دوربین رفتند. در میان آنها مهدی مظلومی‌نیز به عنوان کارگردان چند پروژه برای این شبکه ساخته و به گفته خودش تا دو سال نیز برای همکاری با این شبکه قرارداد دارد. کارگردان سریال «سیگنال موجود است» که بعد از مهاجرت کارگردانش در شبکه نمایش خانگی هم توزیع نشد اما این روزها زمزمه هایی مبنی بر پخش اثرش از تلویزیون شنیده می‌شود درباره نامه مدیر شبکه جم گفت: در ایران این خبر بد تفسیر شده است. قبلا هر کسی در جم بود حقوق ثابت می‌گرفت اما بعضی‌ها کار نمی‌کردند و مدیریت اعلام کرد که دیگر به کسانی که کار نمی‌کنند و مفت می‌خورند و مفت راه می‌روند دیگر حقوق نمی‌دهد. مظلومی اینطور ادامه داد: دلیل این تصمیم هم به اصطلاح تکان دادن افراد تنبل جهت کار و ایجاد حس رقابت، انگیزه و خلاقیت آنها بود. اما واقعیت این است که ما تا سه سال آینده برنامه ریزی کردیم و مشغول کار هستیم.

مظلومی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کسانی که از طرف مدیر جم حقوق ‌ان قطع شده به فکر بازگشت به ایران باشند نیز اظهار داشت: این افراد عموما خیلی اینکاره نبودند و تقریبا همه‌شان پناهنده بودند و از روی محبت مدیر شبکه استخدام شده بودند تا امکان کار و پیشرفت بهشان داده شود که متاسفانه نتوانستند بعد از یکسال برای خودشان اتفاقی را رقم بزنند و به همین علت هم پای این نامه به میان آمد. ولی از عوامل حرفه ای هیچکس قصد برگشت ندارد چون جم روز به روز در حال بزرگ تر شدن است.

او با تاکید بر ادامه فعالیت‌های خودش در این شبکه نیز افزود: انشالله به زودی مخاطبان با کارهای جدید مواجه خواهند شد چون ما در حال برنامه ریزی و ساخت مجموعه‌های جدید تر هستیم. خود من شخصا پروژه‌هایم تا دو سال آینده برنامه ریزی شده است.

این کارگردان در ادامه درباره به سرانجام رسیدن صد پروژه ای که پیشتر گفته شده بود شبکه جم باید در یک سال بسازد نیز گفت: این پروژه ها نیز همچنان در حال تولید هستند، همانطور که برخی از آنها به نتیجه رسیدند و تولید ما بقی نیز ادامه دارد.

مظلومی در پایان درباره این خبر که بعضی از این افراد با دیدن شرایط با نوشتن نامه به مسئولان ایران خواستار بازگشت شدند نیز مدعی شد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و تا به حال هیچ کدام از بچه‌ها نامه‌ای ننوشتند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 30688 و در روز یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۵:۳۴
2024 copyright.