ادعای پخش‌کننده «فروشنده»: ارشاد مسئول مستقیم انتشار نسخه قاچاق است

فروشندهعلی اسد‌زاده، عرضه کننده فیلم سینمایی «فروشنده» در شبکه نمایش خانگی، وزارت ارشاد را مسئول مستقیم انتشار نسخه قاچاق این فیلم می‌داند.

نسخه قاچاق فیلم سینمایی فروشنده به همراه لینک دانلود غیرقانونی در سایت‌های اینترنتی منتشر شد. نسخه‌ای که منتشر شده روی آن عبارت «بازبینی وزارت ارشاد ۹۵/٣/٩» درج شده است.

علی اسد‌زاده درباره این اتفاق می‌گوید: آنچه که امروز منتشر شده قطعا از مجاری وزارت ارشاد خارج شده است.

او ادامه داد: حدود یک ماه پیش متوجه شدیم نسخه‌ای که جهت بازبینی وزارت ارشاد برای صدور پروانه سینمایی ارائه شده بود؛ در کاشان منتشر شده است.

او ادامه داد: بدنبال این اتفاق اصغر فرهادی با حجت الله ایوبی تماس می‌گیرد و ایوبی اعلام می‌کند که قطعا پیگیری می‌کند و بدنبال آن ایوبی ستاد صیانت را مسوول پیگیری این مسئله می‌کند.

مدیر عامل تصویر گستر پاسارگاد با اشاره به اینکه هم اکنون نسخه قاچاق بصورت گسترده منتشر شده است؛ افزود: هرچه به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد نامه نوشتیم و پیگیری کردیم هیچ جوابی نشنیدیم و نتیجه‌ای حاصل نشد.

او ادامه داد: نتیجه پیگیر‌های محلی ما از شهر کاشان این بود که نسخه‌ای از فیلم را یک فردی نا‌شناس که غیرمحلی بوده؛ به یک ویدئو کلوپ به قیمت ۱۰۰ هزار تومان فروخته است.

او ادامه داد: روی نسخه‌ای که هم اکنون به صورت قاچاق عرضه شده است حتی تصحیح رنگ، موسیقی و کارهای فنی هم صورت نگرفته است. علاوه بر فیلم فروشنده فیلم‌های ابد و یک روز و یک دزدی عاشقانه هم به صورت نسخه وزارت ارشاد جهت پروانه نمایش سینمایی قاچاق شده است.

او در پایان افزود: تا مشخص شدن این موضوع مهم که کل شبکه نمایش خانگی را به خطر انداخته است؛ فیلم فروشنده توزیع نخواهد شد. این موضوع به زودی باعث از بین رفتن حیات شبکه نمایش خانگی می‌شود و دیگر خرید فیلم ایرانی به هیچ عنوان ارزش سرمایه‌گذاری را ندارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 36576 و در روز جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۵:۱۵
2024 copyright.