ادغام نگاه نو و سودای سیمرغ باید زود‌تر اتفاق می‌افتاد

غلامرضا موسویغلامرضا موسوی معتقد است که ایجاد بخش چشم‌انداز و ادغام بخش سودای سیمرغ، از اقدامات درست دبیر جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود.

به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی درباره بخش «چشم انداز» در جشنواره امسال فیلم فجر گفت: «اینکه امسال در جشنواره فیلم فجر، بخشی با عنوان چشم‌انداز قرار داده‌اند، خیلی خوب است. وجود چنین بخشی به این معناست که امتیازی برای سایر صاحبان فیلم‌ها، که به دلایلی فیلمشان به بخش مسابقه راه نیافته، قائلند و حتی می‌شد تعداد بیشتری فیلم را برای این بخش انتخاب کرد.»

موسوی در ادامه درباره ادغام بخش «نگاه نو» و «سودای سیمرغ» در این دوره از جشنواره اظهار داشت: «از اقدامات درستی که امسال محمد حیدری برای جشنواره انجام داده، همین ادغام است. به نظرم این اتفاق خیلی زود‌تر باید می‌افتاد چرا که مسابقه باید یک بخش باشد و من هم معتقدم اینکه فیلمساز اول را از دیگر فیلمسازان جدا کنیم درست نیست. اگر فیلمساز اول، فیلمش خوب و با کیفیت باشد باید در بخش مسابقه حضور پیدا کند. این اتفاق باعث می‌شود تا فیلم‌هایی در بخش مسابقه حضور پیدا کنند که وجه اشتراکشان کیفیت است؛ فارغ از اینکه سازنده‌اش، فیلم‌اولی است یا حرفه‌ای و با تجربه.

تهیه کننده «بغض» ادامه داد: «اینکه فیلمسازان اول نگران این باشند که شاید از تعداد سهمیه‌شان کم شود و انتخاب‌ها به سمت سلیقه برود و خودی و غیرخودی شود، به نظر من یک نگرانی بی‌مورد است. تنها فیلم است که قضاوت می‌شود و تجربه سال‌های اخیر نشان داده که اگر فیلمی خوب باشد، حتما به چشم می‌آید و نمی‌توان از آن گذشت.»

منبع: ایلنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 37656 و در روز جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۳:۱۵
2024 copyright.