از اعتراض محسن امیریوسفی تا نرسیدن «مصائب شیرین۲»/ حواشی نشست خبری جشنواره فجر

ابراهیم داروغه زاده با ارائه توضیحاتی درباره فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» اعلام کرد که تلاش می‌کنیم این فیلم اکران شود.

به گزارش سینماسینما، حضور محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در نشست خبری اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ از جمله حواشی این مراسم بود.

او پس از اعلام اسامی فیلم های منتخب سی و هفتمین دوره گفت: «سوال من این است چرا هیئت انتخاب استثنایی به نام «آشغال‌های دوست داشتنی» را به وجود آورد؟آیا من تا زمانی که من به گور بروم این فیلم اکران می‌شود یا نه؟ من مدافع تک تک فیلمسازانی هستم که در جشنواره فیلم دارند ولی همه آنها مدیون فیلم آشغال‌های دوست داشتنی هستند. شما وارث یک ندانم کاری و عدم مدیریت هستید.»

امیریوسفی ادامه داد: «آیا در چهلمین سال انقلاب من حق ندارم یک اکران برای این فیلم داشته باشم. ۶ سال است که من دنبال این فیلم هستم نه مصاخبه تندی کردم نه در جشنواره‌های خارحی شرکت کردم. چه دشمنی با من وجود دارد در این سیستم معاندپروری؟ چه چیز نگران‌کننده ‌ای در آشغال‌های دوست داشتنی هست؟ صحبت از کرسی‌های آزاداندیشی هست کرسی بر سر من شکسته شد. من فقط می‌خواهم فیلمم را  برای هیات انتخاب نمایش دهید، ممکن است آن نپسندند، اما می‌خواهم آن را ببینند.»

داروغه زاده نیز در پاسخ به اینکه چرا این فیلم انتخاب نشد، توضیح داد: «فیلم «آشغال های دوست داشتنی» تا سال ۹۶ پروانه نمایش نداشت و توانست پروانه نمایش بگیرد. همه تلاشمان را می‌کنیم که اکران بگیریم. به نظرم این اثر فیلم خوبی است. این فیلم درباره گفت و گو و وحدت هست. درباره ایران و توصیه به وحدت ملی است. امیدوارم اختلاف نظرها درباره آن برطرف شود و مثل همه فیلم هایی که مشکل داشتند و سوتفاهماتی ایجاد شد و بعدها برطرف شد، مساله ای ایجاد نشده و مشکل آن حل شود. چراکه پخش هیچ فیلم سینمایی نمی تواند معضلی برای نظام ایجاد کند. امیدوارم درباره حوزه فرهنگ که حوزه ای نرم است انعطاف داشته باشیم.»

دبیر جشنواره فجر درباره رویه‌ هیات انتخاب که تنها بخشی از بعضی از فیلم‌ها را دیده‌اند، عنوان کرد: «این اختیاری است برای فیلمسازی که فیلمش کامل نشده که فیلمش را برای حضور در جشنواره کامل کند. ما می خواستیم این فرصت را از فیلم ها نگیریم. ضمن این که اکثریت فیلم ها نسخه کامل یا نسخه قابل قضاوت داشته اند.»

داروغه‌زاده درباره داوری نسخه‌ای از فیلم «مصائب شیرین ۲» بیان کرد که نسخه‌ای از فیلم به جشنواره نرسیده است.

او درباره نحوه داوری فیلم های بخش انیمیشن بیان کرد: «سه فیلم انیمیشن داشتیم که امکان رقابت با فیلم های بخش سودای سیمرغ نداشتند. این فیلم ها داوری و نمایش دارند و جایزه ویژه هیات داوران به یکی از فیلم ها تعلق می گیرد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 102701 و در روز جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹:۲۱
2024 copyright.