از «خشمگین ۷» تا فیلم جدید اسپیلبرگ / اولین برندگان جوایز فیلم هالیوود معرفی شدند

خشمگین 7برگزارکنندگان جوایز فیلم هالیوود اسامی تعدادی از برندگان نوزدهمین دوره این جوایز را اعلام کردند.

به گزارش «سینماسینما»، «خشمگین ۷» (Furious 7) هفتمین فیلم مجموعه سینمایی «سریع و خشمگین» تولید شرکت یونیورسال که اکنون پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست، در نوزدهمین دوره جوایز فیلم هالیوود، جایزه بلاک‌باستر هالیوود و جایزه ترانه هالیوود را دریافت خواهد کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه اول به بازیگران «خشمگین ۷» از جمله وین دیزل، جیسن استیتم، میشل رودریگز، تایریس گیبسن و… اعطاء می‌شود و جایزه دوم به ویز خلیفه و چارلی پوت آهنگسازان ترانه «دوباره می‌بینمت» (See You Again) می‌رسد. این آهنگ در چند چارت بیلبورد در رده نخست قرار گرفت.

در این دوره جوایز فیلم هالیوود که اول نوامبر (۱۰ آبان) در هتل بورلی هیلتن برگزار می‌شود، آصف کاپادیا برای فیلم «ایمی» (Amy) جایزه مستند هالیوود را دریافت خواهد کرد.

این فیلم بریتانیایی که اولین بار ماه مه پیش در بخش نمایش‌های نیمه‌شب جشنواره کن نمایش داده شد، روایتی مستند از زندگی و دوران کاری ایمی واینهاوس خواننده بریتانیایی است که به یک ستاره بین‌المللی موسیقی سول تبدیل شد، اما بعداً در الکل و مواد مخدر فرو رفت و سال ۲۰۱۱ در ۲۷ سالگی درگذشت. مستند «ایمی» با استفاده از مجموعه‌ای وسیع از تصاویر آرشیوی و مصاحبه‌ها ساخته شده و به شخصیت واینهاوس فراتر از جایگاه او به عنوان یک ستاره پرداخته است. کاپادیا سازنده فیلم بسیار موفق «سنا» (Senna) هم هست.

درام با موضوع جنگ سرد «پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و «مکس دیوانه: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) به کارگردانی جرج میلر، هر یک دو جایزه دریافت می‌کنند.

فیلم اول جایزه فیلمبرداری هالیوود (کار یانوش کامینسکی همکار قدیمی اسپیلبرگ) و جایزه صدا هالیوود (ریدستروم) را می‌گیرد، در حالی که فیلم دوم جایزه چهره‌پردازی و مو هالیوود (لسلی واندروالت) و جایزه طراحی صحنه هالیوود (کالین گیبسن) را از آن خود می‌کند.

«پل جاسوس‌ها» اولین بار در دنیا چهارم اکتبر (۱۲ مهر) در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

این فیلم از روی ماجرایی واقعی ساخته شده و درباره یک وکیل آمریکایی به نام جیمز داناوان با بازی تام هنکس است. داستان فیلم در سال‌های آغازین دهه ۱۹۶۰ و در اوج جنگ سرد بین آمریکا و روسیه روی می‌دهد. هواپیمای فرانسیس گری پاورز خلبان آمریکایی در یک مأموریت جاسوسی در حریم هوایی روسیه سقوط می‌کند و پاورز اسیر روس‌ها می‌شود. جیمز داناوان وکیل اهل بروکلین توسط سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا، سیا به کار گرفته می‌شود تا برای آزادی پاورز با سازمان اطلاعاتی شوروی، کا.گ.ب. وارد مذاکره شود. او که چند سال قبل به توصیه سیا وکالت یک جاسوس شوروی در دادگاهی در آمریکا را به عهده داشت، اکنون باید برای معاوضه او با پاورز مذاکره کند.

مارک رایلنس، اسکات شپرد، ایمی رایان و آلن آلدا از دیگر بازیگران «پل جاسوس‌ها» هستند که ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) اکران می‌شود. مت چارمن و جوئل و ایتن کوئن فیلمنامه را نوشته‌اند.

«جاده خشم» چهارمین فیلم مجموعه اکشن و آخرالزمانی «مکس دیوانه» است. هر چهار فیلم را جرج میلر کارگردانی کرده است. این بار تام هاردی بازیگر بریتانیایی نقش مکس راکاتانسکی را بازی می‌کند. «جاده خشم» ماه مه پیش در بخش رسمی – خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و اخیراً در شصت و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین جایزه بزرگ فیپرشی را دریافت کرد. «جاده خشم» که با بودجه‌ای حدود ۱۵۰ میلیون دلار ساخته شده است، از ۱۵ مه در سینماهای جهان اکران عمومی شد. این فیلم در آمریکای شمالی ۱۵۳ میلیون دلار و در بازار بین‌المللی ۲۲۱٫۱ میلیون دلار فروخت و فروش جهانی آن در مجموع ۳۷۴٫۱ میلیون دلار شد.

الکساندر دپلا که سال گذشته برای «هتل بزرگ بوداپست» برنده اسکار بهترین موسیقی شد، برای کار خود در دو فیلم «دختر دانمارکی» (The Danish Girl) و «مدافع حق رأی برای زنان» (Suffragette) جایزه آهنگساز فیلم هالیوود را می‌گیرد. او سال گذشته نیز برای فیلم «بازی تقلید» این جایزه را دریافت کرد.

دیوید رزنبلوم برای درام جنایی «عشاء ربانی سیاه» (Black Mass) جایزه تدوین هالیوود را می‌گیرد و جایزه جلوه‌های تصویری هالیوود به تیم الکساندر برای «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) می‌رسد. سندی پوئل هم برای کار خود در فیلم «سیندرلا» جایزه طراحی لباس هالیوود را می‌گیرد.

برندگان بسیاری از دیگر جوایز نوزدهمین دوره جوایز فیلم هالیوود در روزها و هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

سال گذشته این جوایز برای اولین بار به طور زنده از شبکه سی‌بی‌اس پخش شد، اما آمار تماشاگران ناامیدکننده بود. به همین دلیل مراسم امسال جوایز فیلم هالیوود پخش زنده ندارد.

سال گذشته تریلر «دختر رفته» (Gone Girl) به کارگردانی دیوید فینچر با بازی بن افلک جایزه اصلی جوایز فیلم هالیوود را از آن خود کرد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 3699 و در روز سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲:۳۸
2024 copyright.