اسامی تعدادی از فیلم‌های جشنواره برلین اعلام شد

جشنواره برلین ۲۰۲۰ بخشی از فیلمهایش را اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، هنوز دوماه به شروع جشنواره برلین مانده است. اما تعدادی از فیلمهای شرکت کننده مشخص شد و لیست آن دراختیار مطبوعات قرارگرفت.

مدیربخش پانوراما، تا به امروز فیلمهایی از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه، یونان، ایتالیا، آلمان، سوئد،دانمارک، آرژانتین، مغولستان و هنگ کنگ را انتخاب کرده.

دراین میان فیلمی به نام پری به کارگردانی سیامک اعتمادی که ایرانی است اما محصول یونان، فرانسه، هلند و بلغارستان است انتخاب شده که برخی بازیگران ان هم ایرانی هستند.

فیلم ماجرای مادری در آتن را دنبال می‌کند که به جستجوی فرزندش در تمام نقاط شهر است. اولین نمایش جهانی فیلم در برلین خواهد بود که از بیست فوریه آغاز خواهد شد. دراین بخش ۱۸ فیلم حضور خواهد داشت. بخش عمده فیلم ها به سوژه مهاجرت پرداخته‌اند. در بین نام های کارگردانان اسم های مشهوری دیده نمی‌شود.  مدیر جشنواره اعلام کرد که فیلم پینوکینو ساخته ماتوگارونه از ایتالیا در سانس ویژه ای به نمایش درخواهد آمد.

هچنین در بخش نسل بالای ۱۴ نیز فیلمهایی انتخاب شده که از فرانسه، کانادا، استرالیا، آلمان، برزیل، سوئد، بلژیک، انگلیس، آمریکا، مکزیک، آلمان و غیره انتخاب شده اند.

دربخش فوروم نیز تعدادی از فیلمهای انتخاب شده معرفی شدند : از امریکا لبنان برزیل انگلیس المان برگزیده شده اند. – تا به امروز فیلمی که درایران و به عنوان محصول این کشورباشد در لیست دیده نمی‌شود. اگرچه حداقل برمبنای اطلاعات دریافت شده بیش از ۴۰ فیلم ایرانی به بخش های برلین پیشنهاد شده است. باید درنظر داشت که هنوز بسیار وقت است که بقیه فیلم ها بویژه بخش مسابقه اعلام شود. از ایران گویا شانس مجبوریم ساخته رضا درمیشیان زیاد است.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 127411 و در روز سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵:۰۶
2024 copyright.