استفاده از اشعار سهراب سپهری در مستند «کلاغ‌ها خبری دارند»

فیلم مستند «کلاغ‌ها خبری دارند» به کارگردانی مهدی باقری آماده نمایش می‌شود.

به گزارش سینماسینما، مهدی باقری کارگردان مستند درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: ما حدود ۲ سال مشغول ساخت فیلمی با عنوان «کلاغ ها خبری دارند» بودیم و این مستند را با ۷ فیلمبردار ضبط کردیم، سپس تصمیم گرفتیم آن را برای جشنواره ها آماده کنیم که تدوین این اثر مقداری زمان برد به همین دلیل شروع به ساخت مستند دیگری با عنوان «پنجره ها به اندازه فاصله ها باز می شوند» کردیم.

این کارگردان جوان در ادامه افزود: «پنجره ها به اندازه فاصله ها باز می شوند» یک مستند شاعرانه کوتاه بود به همین علت آن را به سرعت تدوین کردیم و همزمان تدوین «کلاغ ها خبری دارند» را نیز پیش بردیم. و به این ترتیب هر ۲ فیلم با هم تدوین شد.

باقری عنوان کرد: ما برای تبدیل فیلم «کلاغ ها خبری دارند» به مستند شاعرانه مجبور به تحقیق، تفکر و پژوهش شدیم از همین رو به شعرهای سهراب سپهری شاعر بزرگ ایرانی رسیدم. یکی از شعرهای سهراب سپهری برای من جالب بود و تصمیم گرفتم فیلم را با الهام گرفتن از شعر سهراب سپهری جلو ببرم و بازسازی کنم، شعر سهراب سپهری این بود: «یاد من باشد کاری نکنم که به قانون زمین بربخورد» به خاطر همین اسم فیلم هم تغییر کرد و «یاد من باشد» شد.

این مستندساز در پایان اظهار کرد: ما برای فیلم «یاد من باشد» به هشت شهر از جمله زنجان، فارس، لرستان و… با ۷ فیلمبردار با نام های علی جودکی، مسعود آذرخشی، محمدحسین ستوده، سید محمد حسینی نژاد، افشین سلیمانی، سحر تاران و احمد اسماعیلی سفر و تصاویر لازم را ضبط کردیم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71828 و در روز جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱:۵۱
2024 copyright.