استیون سودربرگ رئیس کارگروه بازگشت امن سینماگران به کار شد

انجمن کارگردانان آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای سرپا نگه داشتن سینمای محتضر این کشور، کمیته‌هایی برای بازگشت امن به کار و بازگرداندن مخاطبان به سینما ایجاد کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، انجمن کارگردانان آمریکا «DGA» استیون سودربرگ کارگردان مشهور آمریکایی و خالق فیلم «شیوع»(۲۰۱۱) را به عنوان رییس کارگروه تحقیق درباره چگونگی به راه انداختن چرخ سینما بعد از دوران کرونا و قرنطینه، برگزید.

توماس اشلم، و راسل هالندر رییس و دبیر اجرایی انجمن کارگردانان آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ آوریل بیانیه‌ای دراین باره منتشر کردند و گفتند: در حال حاضر بزرگترین مساله و نگرانی ما این است که چه زمانی می‌توانیم به کار برگردیم و چطور می‌توانیم این امر را با ایمنی کامل انجام دهیم. مطمئن باشید که این ماجرا، موضوعی است که بیشترین وقت ما را به خود اختصاص داده است. از آن‌ جا که ما پاسخی برای این پرسش که چه زمانی کار تولید فیلم و سریال آغاز می‌شود، نداریم، در حال کار روی این موضوع هستیم که وقتی این اجازه صادر شد، چگونه می‌توانیم با ایمنی و سلامت آن را انجام دهیم. برای همین خاطر کمیته‌ای ملی با ریاست استیون سودربرگ و اعضایی از همه بخش‌های این انجمن تشکیل شده است تا با بررسی اوضاع و ارایه پیشنهادهایی ما را در این امر یاری کند.

اشلم و هالندر در ادامه بیانیه خود تصریح کردند که این کارگروه با مشورت با برترین متخصصان اپیدمیولوژیست و همکاری با دیگر اتحادیه‌های هالیوود به دنبال راهکاری جامع برای بازگشت امن همه به کار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: و اما در مورد این پرسش که چه زمانی می‌توانیم به کار برگردیم، کمیته‌ای دیگر تشکیل شده تا تجربه جمعی اکران‌های سینمایی را هر زمان که امکانش فراهم شد پیگیری و حفظ کند و فیلم‌هایی که شما به نیت پخش روی پرده‌های بزرگ سینما ساخته‌اید، از این امکان بهره‌مند شوند. این کمیته متشکل از کارگردانان فیلم‌های بلند،‌ دستیاران کارگردان و مدیران تولید است و کار خود را روی تبلیغ بازگشت امن به سالن‌‌های سینما  که امری ضروری برای فرهنگ و هنر ماست، آغاز خواهد کرد.

فیلم مهیج «شیوع» سودربرگ که موضوعی بسیار شبیه به حال امروز جهان ما دارد در سال ۲۰۱۱ اکران شد و به فروشی برابر با ۱۳۶ میلیون دلار دست یافت. موضوع فیلم درباره شیوع یک بیماری واگیردار در سطح جهان است و در مجموع توانست نظر مثبت مخاطبان و منتقدهای سینما را به دست آورد.مجله نیو ساینتیست بریتانیا در گزارشی در مجلد سپتامبر همان سال، دقت علمی فیلم را در تصویر کردن یک ویروس و علائم آن و نوع اپیدمی تحسین کرد.

منبع: صبا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 134405 و در روز جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۴:۴۵
2024 copyright.