«استیو جابز» و وین دیزل به پای «مریخی» نرسیدند

مت دیمن در فیلم مریخیفیلم «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات در چهارمین آخر هفته اکران بار دیگر بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت.

به گزارش «سینماسینما»، فیلم‌های «استیو جابز» (Steve Jobs) در اولین هفته اکران گسترده، «آخرین شکارچی جادوگر» (The Last Witch Hunter) با بازی وین دیزل و «فعالیت فراهنجار: بُعد روح» (Paranormal Activity: The Ghost Dimension) در اولین هفته اکران در ایالات متحده و کانادا کمتر از انتظار ظاهر شدند.

به گزارش لس آنجلس تایمز، «استیو جابز» از شرکت یونیورسال پیکچرز و لجندری پیکچرز دو هفته پیش در حوزه نمایش محدود بسیار موفق عمل کرد و در تنها چهار سینما در نیویورک و لس آنجلس نزدیک به ۵۲۱ هزار دلار فروخت و با متوسط فروش ۱۳۰ هزار دلار در هر سینما بهترین فروش متوسط یک فیلم از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون را به نام خود ثبت کرد.

انتظار می‌رفت این فیلم به کارگردانی دنی بویل با بازی مایکل (میشائل) فاسبندر در نقش استیو جابز نقش یکی از موسسان و مدیر اجرایی پیشین شرکت اپل، در هفته اول اکران گسترده در ایالات متحده و کانادا فیلم اول شود، اما این اتفاق نیفتاد و پروژه ۳۰ میلیون دلاری در ۲۴۹۳ سینما حدوداً ۷٫۳ میلیون دلار فروخت و در رده هفتم قرار گرفت. این در حالی است که تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند.

در همین حال، «مریخی» (The Martian) از شرکت فاکس قرن بیستم با ۱۵٫۹ میلیون دلار فروش در هفته چهارم اکران بار دیگر به صدر جدول برگشت. مجموع فروش داخلی این پروژه ۱۰۸ میلیون دلاری به ۱۶۶٫۴ میلیون دلار رسیده است.

«مریخی» در سطح بین‌المللی نیز ۳۰ میلیون دلار به دست آورد و با حساب بازار آمریکای شمالی مجموع فروش جهانی خود را به ۳۸۵٫۱ میلیون دلار رساند. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات درباره یک فضانورد با بازی مت دیمن است که روی مریخ تنها می‌ماند و باید برای زنده ماندن مبارزه کند.

کمدی ترسناک «مورمور» (Goosebumps) با بازی جک بلک تولید شرکت سونی پیکچرز انیمیشن که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی بود، این هفته با ۱۵٫۵ میلیون دلار در رده دوم جدول قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم ۴۳٫۷ میلیون دلار شده است.

انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۲» (Hotel Transylvania 2) تولید سونی پیکچرز انیمیشن نیز با تنها ۲۹ درصد کاهش ۹ میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه رده پنجم را به خود اختصاص داد مجموع فروش داخلی خود را به ۱۴۳٫۸ میلیون دلار رساند.

«پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس در رده سوم جای گرفت. این فیلم ۱۱٫۴ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود در ایالات متحده و کانادا را به ۳۲٫۶ میلیون دلار رساند.

تریلر «آخرین شکارچی جادوگر» از شرکت لاینزگیت با ۱۰٫۸ میلیون دلار فروش در ۳۰۸۲ سینما چهارمین فیلم پرفروش هفته بود.

وین دیزل ستاره سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» بازیگر اصلی این فیلم به کارگردانی برک آیزنر است. او در این فیلم فانتزی/ماجرایی نقش کالدر، آخرین نسل از شکارچیان جادوگر را بازی می‌کند. وقتی گروهی از جادوگران نیویورک سیتی می‌کوشند انسان‌ها را دچار یک بیماری همه‌گیر کنند، کالدر مجبور می‌شود با همکاری دشمن طبیعی خود که جادوگری با بازی رز لزلی بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» است، با آن‌ها مقابله کند.

ایلایجا وود و مایکل کین دیگر بازیگران «آخرین شکارچی جادوگر» هستند. نقش ملکه جادوگرها را جولی انگلبرشت بازی می‌کند.

تماشاگران نتوانست تماشاگران و منتقدان را تحت تأثیر قرار بدهد. تنها ۱۴ درصد آرای منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است و تماشاگران درسینمااسکور به فیلم درجه B- داده‌اند.

تولید این فیلم از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفت. شرکت سامیت سال ۲۰۱۰ فیلمنامه کوری گودمن را خرید. در مقطعی نیز قرار بود تیمور بکمامبتوف این پروژه را کارگردانی کند. دیزل امسال فیلم موفق «خشمگین ۷» را روی پرده سینماها داشت.

متوسط فروش «آخرین شکارچی جادوگر» در هر سینما ۳٫۵۱۲ هزار دلار بود که حتی از «فعالیت فراهنجار: بُعد روح» ششمین فیلم پرفروش آخر هفته نیز کمتر بود.

ششمین و آخرین فیلم مجموعه سینمایی ترسناک «فعالیت فراهنجار» در اولین آخر هفته اکران ۸٫۲ میلیون دلار فروخت که کمتر از هر یک از فیلم‌های قبلی این مجموعه بود. فیلم جدید را گرگوری پلاتکین کارگردانی کرده است و کریس جی. موری، بریت شاو و دان گیل در آن بازی می‌کنند. در فیلم جدید یک حانواده می‌کوشند با استفاده از یک دوربین ویژه که با آن می‌توان ارواح را دید، از دختر خود در برابر یک موجود شیطانی محافظت کنند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 4618 و در روز دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳:۰۰
2024 copyright.