«اسپکتر» به مرز ۳۰۰ میلیون دلار رسید / صدرنشینی فیلم مامور ۰۰۷ در آمریکا

دانیل کریگ در اسپکتربیست و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند دو هفته پس از آغاز اکران در بازار جهانی ۲۹۶٫۱ میلیون دلار به دست آورده است.

به گزارش «سینماسینما»، «اسپکتر» (Spectre) که از دوشنبه دو هفته پیش در بریتانیا و تعدادی سینما در سطح بین‌المللی روی پرده رفت، این هفته در ۷۸ بازار ۱۱۷٫۸ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم بازار خارج از آمریکای شمالی شد.

به گزارش ورایتی، بیست و چهارمین فیلم باند در آمریکای شمالی در تعطیلات آخر هفته با ۷۳ میلیون دلار فروش در ۳۹۲۹ سینما کار خود را شروع کرد. این در حالی است که کارشناسان فروش پیش‌بینی کرده بودند فیلم جدید مأمور ۰۰۷ حدود ۸۰ میلیون دلار بفروشد.

«اسکای فال» فیلم قبلی باند سال ۲۰۱۲ در اولین آخر هفته اکران در ایالات متحده و کانادا ۸۸٫۴ میلیون دلار به دست آورد. البته «اسکای فال» نوامبر آن سال در هفته اول نمایش رقیبی جدی پیش رو نداشت، در حالی که «اسپکتر» همزمان با انیمیشن سه‌بعدی «فیلم پیناتس» (The Peanuts Movie) از شرکت فاکس قرن بیستم اکران شد که این مسئله ممکن است کمی روی فروش فیلم باند تأثیر گذاشته باشد.

«اسپکتر» با بودجه سنگین ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شده است. دانیل کریگ در این فیلم بار دیگر به نقش باند ظاهر شده و سام مندس نیز برای دومین بار بعد از «اسکای فال» روی صندلی کارگردانی نشسته است.

دانیل کریگ در اسپکتر

کریستوف والتس، لیا سدو، بن ویشاو، نائومی هریس، دیوید باتیستا، اندرو اسکات، مونیکا بلوچی و رالف فاینس از دیگر بازیگران «اسپکتر» هستند که تولید شرکت‌های شرکت‌های ایان پروداکشنز، مترو گلدوین مه‌یر و سونی پیکچرز است.

در فیلم جدید یک پیام رمزی مربوط به گذشته جیمز باند، او را وا می‌دارد رد یک سازمان شیطانی را بگیرد. در همان حال که «ام» برای زنده نگه داشتن سرویس مخفی مبارزه می‌کند، باند تمام تلاش خود را می‌کند تا از واقعیت هولناک «اسپکتر» پرده بردارد.

«اسکای فال» با ۱٫۱ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم مجموعه باند است. «اسکای فال» با حساب بازار آمریکای شمالی و بازار بین‌المللی، فعلاً ۲۹۶٫۱ میلیون دلار در بازار جهانی فروش داشته است و این در حالی است که فیلم هنوز در چند بازار خارجی مهم مانند کره جنوبی، ژاپن، فرانسه، استرالیا و چین اکران نشده است.

در همین حال، «فیلم پیناتس» در اولین آخر هفته اکران ۴۵ میلیون دلار فروخت و در رده دوم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم را استیو مارتینو کارگردانی کرده است.

اسنوپی دوست‌داشتنی‌ترین سگ شکاری پاکوتاه دنیا در «فیلم پیناتس» در بزرگ‌ترین مأموریت خود همراه گروهش به آسمان می‌رود تا دشمن خونی خود را پیدا کند، در حالی که بهترین دوستش چارلی براون در خانه مأموریت دیگری را دنبال می‌کند. مجموعه «پیناتس» را محبوب‌ترین و بانفوذترین مجموعه قصه مصور دنیا می‌دانند که هزاران قصه از آن در ۶۴ سال گذشته منتشر شده است. از این مجموعه مجموعه‌های تلویزیونی کارتونی هم ساخته و برنده جایزه امی شده است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه A+ داده‌اند.

فیلم پیناتس

موفقیت دو فیلم «اسپکتر» و «فیلم پیناتس» در بازار آمریکای شمالی باعث شد «مریخی» (The Martian) به کارگردانی ریدلی اسکات بعد از چهار بار صدرنشینی در پنج هفته گذشته، به رده سوم برود. این فیلم با بازی مت دیمن در نقش یک فضانورد ۹٫۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش داخلی خود را به ۱۹۷٫۱ میلیون دلار رساند. «مریخی» اکنون پرفروش‌ترین فیلم کارنامه اسکات در ایالات متحده و کانادا است.

در حوزه نمایش محدود، فیلم «مرکز توجه» (Spotlight) به کارگردانی تامس مکارتی در پنج سینما ۳۰۲٫۲ هزار دلار فروخت. مایکل کین در «مرکز توجه» که اولین بار در دنیا اوایل این ماه در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز نمایش داده ‌شد، نقش والتر رابینسن خبرنگار بوستون گلوب را بازی می‌کند که سال ۲۰۰۳ گزارش او درباره رسوایی سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک برنده جایزه پولیتزر شد. این فیلم سپتامبر پیش انتخاب دوم تماشاگران جشنواره تورنتو بود. از «مرکز توجه» به عنوان یکی از رقبای جدی فصل جوایز سینمایی یاد می‌شود.

فیلم زندگی‌نامه‌ای «ترومبو» (Trumbo) درباره دالتون ترومبو فیلمنامه‌نویس آمریکایی نیز در پنج سینما ۷۷٫۲ هزار دلار فروش داشت. این فیلم مستقل را جی روچ (کارگردان فیلم «ملاقات با والدین») را از روی فیلمنامه‌ای نوشته جان مکنامارا نویسنده تلویزیونی کارگردانی کرده است.

برایان کرنستن ستاره سریال «بریکینگ بد» در فیلم نقش دالتون ترومبو فیلمنامه‌نویس آمریکایی را بازی می‌کند که یکی از محبوب‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود در دهه ۱۹۴۰ و عضو حزب کمونیست آمریکا بود. موقعیت کاری ترومبو در هالیوود زمانی دچار وقفه شد که در اواخر دهه ۱۹۴۰ کمیته بررسی فعالیت‌های ضد آمریکایی مجلس نمایندگان آمریکا (HUAC) به سرکردگی سناتور جوزف مک‌کارتی، شروع به تحقیق درباره نفوذ عوامل چپ‌گرا در صنعت سینما کرد.

فیلم «ترومبو» جدال ترومبو برای قرار نگرفتن نامش در لیست سیاه، همچنین جدال او با هدی هاپر ستون‌نویس نشریات زرد را به تصویر می‌کشد. نقش هاپر را هلن میرن بازی می‌کند.

دایان لین، آلن تودیک، جان گودمن، لوییس سی. کی، آل فانینگ، مایکل استولبارگ، پیتر مکنزی و راجر بارت از دیگر بازیگران این فیلم هستند که اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 5404 و در روز دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲:۱۵
2024 copyright.