اضافه شدن ۱۰ سالن سینمایی به مجموعه پردیس سینمایی ملت / جشنواره فیلم شهر با شعار شهروند مسئول، شهر سالم برگزار می‌شود

هاشم میرزاخانی از افزوده شدن ۱۰ سالن سینمایی و ۵۰۰ صندلی به مجموعه صندلی‌های سینما در تهران خبر داد.

به گزارش سینماسینما، نشست خبری هاشم میرزاخانی مدیر موسسه تصویر شهر و دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر صبح یکشنبه ۲۶ خردادماه با حضور اصحاب رسانه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرزاخانی در توضیح برگزاری جشنواره امسال بیان کرد: جشنواره امسال با شعار “شهروند مسئول، شهر سالم” در پنج بخش برگزار می‌شود و در هر بخش نیز آثار ملی و بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود. در مجموع از میان آثار بسیار زیادی که به دست ما رسید ۱۲۸ اثر ملی و ۳۱ اثر در بخش بین‌المللی در جشنواره حضور دارند که با اهداف طراحی شده جشنواره همخوانی داشتند.

وی ادامه داد: موسسه تصویر شهر به‌عنوان یکی از بازوهای سازمان سینمایی و معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران وظیفه برگزاری این جشنواره را عهده دارد است، جشنواره‌ای که هنرمندان را به مقوله شهر و شهروندی تشویق می‌کند و هدفش اشاعه حقوق و فرهنگ شهروندی، تحکیم بنیاد خانواده و توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی، معماری، آداب و سنن است.

میرزاخانی همچنین افزود: در بخش بین‌المللی نیز آثاری که از نظر کیفی وضعیت خوبی دارند و همچنین دارای پیام انسانی هستند انتخاب شدند. در این دوره از جشنواره ۱۱۴ کشور آثار خود را ارسال کردند که از میان آثار رسیده همان‌طور که گفتم ۳۱ اثر به نمایش درخواهند آمد.

وی گفت: همچنین در جشنواره امسال بخش سریال‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی را برای اولین بار داریم چرا که پر اثرترین حوزه نمایشی است و مردم با این آثار ارتباط بهتری دارند. ضمن این که ترویج مباحث شهروندی برای ما اولویت بیشتری دارد. علاوه بر این در بخش محله و ترویج شهروند خبرنگار نیز ما امسال آثار بسیار زیادی داریم. پیش از این کارگاه‌های از ایده تا فیلمنامه در سرای ۱۳ محله‌ تهران برگزار شد و آثاری از دل آن‌ها بیرون آمد که بسیار مورد توجه هستند.

میرزاخانی در خاتمه این بخش اظهار کرد: آیین افتتاحیه جشنواره ۲۶ تیر در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و هم‌زمان با این جشنواره سالن چندمنظوره پردیس ملت نیز افتتاح خواهد شد. در این مراسم جوایز بخش فیلم محله و اقلام و تبلیغات برگزیدگان خود را خواهند شناخت.

دبیر این دوره از جشنواره فیلم شهر درباره انتخاب شعار جشنواره نیز عنوان کرد: شهر با مردم معنا دارد و باید در این امر سهیم شوند تا مجموعه شهری به درستی وظایف خود را در حوزه‌های متعددی که وجود دارد، انجام دهد. ترویج فرهنگ عمومی و حمایت و صیانت از شهر از جمله اولویت‌های ما از برگزاری این جشنواره است.

وی همچنین در ادامه درباره موسسه تصویر شهر و فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه تصویر شهر خدمات جدی در حوزه تولید و اکران فیلم دارد و با وجود چهار پردیس در حال حاضر مشغول فعالیت است. پردیس ملت، راگا، رازی و تماشا در مجموع ۱۳ سالن در اختیار مخاطبان سینما دوست گذاشته‌اند که از نظر بحث اکران با توجه به حضور ایران مال که بعد از پردیس آزادی و کورش فعالیت می‌کنند، پردیس ملت در جایگاه هفتم حضور دارد و مشغول فعالیت است که فکر می‌کنم جایگاه خوبی باشد و به‌واسطه پتانسیل‌هایی که دارد، جشنواره‌های مختلفی را تاکنون پوشش داده است و در تلاش هستیم تا مشکل اصلی پردیس که نبود پارکینگ مناسب است را در این دوره از جشنواره فیلم فجر مرتفع کنیم.

مدیر موسسه تصویر شهر افزود: برنامه ما شناسایی نقاط قوت و ضعف پردیس بوده است و باید در حوزه اکران حرکت رو به جلویی داشته باشیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان امسال ۱۰ سالن به همراه ۵۰۰ صندلی به این مجموعه افزوده می‌شود و امیدواریم تا قبل از جشنواره فیلم فجر این اتفاق رخ دهد.

میرزاخانی ادامه داد: در طبقه مثبت دو، سالن چندمنظوره به همراه مجموعه فود کورت را همان‌طور که گفتم در جشنواره فیلم شهر خواهیم داشت. در طبقه مثبت یک، چهار سالن در ضلع شرق و غرب پردیس خواهیم داشت که سالن‌ها هرکدام ۵۱ و ۴۱ صندلی خواهند داشت. همچنین در طبقه منفی یک، نیز چهار سالن خواهیم داشت. در طبقه منفی دو، دو سالن ۲۸ نفره خواهیم داشت و تمام توانمان این است تا در جشنواره فیلم فجر امسال این سالن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

وی در خاتمه با اشاره به در تجهیز و نوسازی پردیس‌ها درباره تسهیل شرایط برای مخاطبان نیز گفت: در پردیس رازی کلیه روزها ۵۰ درصد تخفیف خواهیم داشت و راگا از ساعت ۲۲ نیم‌بهاست به‌جز روزهای سه‌شنبه در خدمت مخاطبان خواهند بود.

در ادامه این نشست از تیزر و پوستر جشنواره فیلم شهر و همچنین نقشه طراحی شده سالن‌های پردیس سینمایی ملت به همراه اعضای هیئت انتخاب بخش‌های مختلف جشنواره رونمایی شد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 114672 و در روز یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸:۱۲
2024 copyright.