اطلاعیه خانه تئاتر درباره برگزاری مجمع عمومی و تغییر نحوه رای‌گیری

هیات مدیره‌ خانه تئاتر پس از اجماع چند جلسه‌ای و استعلام از وزارت کار، وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا درباره برگزاری مجمع عمومی و تغییر نحوه رای‌گیری با یادآوری چند نکته و با استناد اسناد مطرح شده‌ کشوری و استعلام به جمع‌بندی نهایی رسید.

به گزارش سینماسینما هیات مدیره خانه تئاتر اعلام کرد که موکدا و به پشتوانه‌ قوانین و فرامین بالادستی، برگزاری هرگونه اجتماع یا مجمع با تعداد زیاد اعضا در شرایط فعلی ممنوع است.

هیات مدیره خانه تئاتر درباره این موضوع دلایل خود را مطرح کرده است که در ذیل می‌خوانید:

«. ۱همانطور که همه‌ عزیزان مطلع هستند تا ۲۱ تیرماه بر طبق فرامین کشوری برگزاری هر تجمعی ممنوع بود. پیک اول کرونا در آن تاریخ به اتمام رسید و متاسفانه پیک دوم این پاندمیک در سراسر دنیا آغاز شد. هیات مدیره‌ خانه تئاتر حتی برای تشکیل جلسات خود با مشکل روبه‌رو بود و برخی جلسات با دستورات ستاد ملی کرونا ملغی اعلام شد.

بررسی ظرفیت‌های فضای مجازی برای مجمع در همان اولین جلسات به بحث و آزمایش گذاشته شد که خود نیز مترتب اشکالات فراوانی بود.

تعداد اعضای واجد شرایط در خانه‌ تئاتر با یک رشد قابل تامل، هم اکنون به ۳ هزار و ۳ نفر رسیده است، انتخاب محل برگزاری انتخابات با در نظر گرفتن نیاز به مکان جلوس تا حداقل سه‌ساعت و واجد شرایط استفاده از پاورپوینت، برای گزارش عملکرد و گزارش مالی امکان‌پذیر نیست.

نحوه‌ برگزاری انتخابات که از مواد اساسنامه و مورد تایید و مصوب اعضای خانه است، برای تغییر مستلزم برگزاری مجمع فوق‌العاده و رای‌گیری و تصویب در مجمع است؛ لذا تغییر ساختاری آن به روش مجازی، نیازمند برگزاری و تصویب خود اعضاست

.  به استناد ماده‌ ۱۳۶ قانون تجارت، حضور و رسمیت هیات مدیره و مدیرعامل تا رسیدن به شرایط برگزاری انتخابات تازه کاملا قانونی است.

اساسا هر هیات مدیره‌ای باید پس از مدت مشخص اعلام شده در اساسنامه، نسبت به برگزاری انتخابات تازه اهتمام ورزند. در غیر این‌صورت برای معرفی و ثبت هیات مدیره‌ جدید در ثبتِ اسناد به مشکل اساسی بر خواهند خورد که می‌تواند موسسه را تا انحلال نیز پیش برد؛ پس برگزار نکردن انتخابات می‌بایست در ارتباط مستقیم با اداره ثبت شرکت‌ها باشد. بدیهی است این هماهنگی صورت پذیرفته است.

.همانطور که اعضای محترم در جریان و تکاپوی ثبت انجمن‌های صنفی جهت رسیدن به کد شغلی هستند، لازم است یک‌بار دیگر یادآوری شود که برگزاری انتخابات هیت مدیره‌ خانه‌ تئاتر که پس از انجامِ مراحلِ ثبت انجمن‌ها به «کانون خانه‌ تئاتر» تغییر نام خواهد داد، با شیوه‌ فعلی امکان‌پذیر نخواهد بود. این هیات مدیره توسط اعضا و از میان نمایندگان انجمن‌ها انتخاب خواهند شد. شیوه‌ ساختار انتخابات تازه توسط هیأت مؤسس اعلام خواهد شد.

بازرس خانه ضمن تماس با مدیر محترم هیات رسیدگی به امور موسسات وزارت فرهنگ، استعلام لازم را گرفته‌اند و نیز نگرانی برای تاخیر در انتخابات و سپری کردن این روزها تا تشکیل انجمن‌های صنفی و رسیدن به آرزوی دیرین سندیکایی وجود ندارد

۸لازم به ذکر است که در کمیسیون بند چهار تشکیل اصناف و کانون‌های هنری ، انتخابات مجازی پیش‌بینی شده است. این امر در راستای تشکیل، عضویت و تسهیل ارتباطات هنرمندان سراسر کشور در اصناف و کانون‌های هنری لحاظ شده و ارتباطی به شرایط خاص نیز ندارد.

در پایان امید است با صبوری و کرامت همیشگی اعضا بتوانیم از این پیچ پر خطر به سلامتی عبور کنیم و مجمع عمومی و فریضه انتخابات خانه، بعد از ثبت همه‌ انجمن‌های صنفی و با اساسنامه‌ جدید و ساختار تازه صنفی و کانونی با رعایت پروتکل‌های مربوط به کرونا به انجام رسد.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 141437 و در روز دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۵:۴۹
2024 copyright.