اظهارنظر جیرانی، گلمکانی، فردوسی‌پور و غرویان درباره حسین انتظامی

هفته گذشته خبر رفتن حسین انتظامی از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتصاب او به عنوان قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب شد اهالی مطبوعات این رفت و آمد در فضای رسانه‌ای کشور را تحلیل کنند.

به گزارش سینماسینما، جایگزین حسین انتظامی یک فرد دانشگاهی و علمی در فضای مطبوعاتی است. محمد سلطانی‌فر که پیش از این سوابق روشنی در مدیریت‌ها و پژوهش‌ّهای رسانه‌ای در کارنامه دارد قرار است در چهار سال دوم دولت حسن روحانی به عنوان معاونت مطبوعاتی همچنان حلقه اتصال اعتماد میان اهالی رسانه و دولتمردان و مردم را برقرار کند.

مدیریت حسین انتظامی در چهار سال گذشته در بخش‌های مختلف مطبوعات با تحولات چشمگیر ساختاری روبه‌رو بود. از طرح جامع اشتراک نیم‌بها مطبوعات تا قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و ارائه طرح جامع سازمان نظام رسانه‌ای کشور از عمده فعالیت‌ها و دستاوردهای انتظامی به حساب می‌آید.

هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه سینمایی فیلم با بیان اینکه حضور حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی به رشد فراگیر مطبوعات منجر شده است گفت: در دوره مدیریت دکترانتظامی در معاونت مطبوعاتی، فضای مدیریتی تغییر کرد و حس تفاهم و همدلی و نه تقابل بین مطبوعات و نهاد دولتی وزارت ارشاد به وجود آمد. حسین انتظامی همیشه همراه و در کنار مطبوعات بوده است نه در مقابل آنها. حتی هر جایی که مشلات حل نشده او با اهالی مطبوعات همدلی کرده است. ویژگی دوم دوره معاونت مطبوعاتی حسین انتظامی که آن را با گذشته متفاوت می‌کند، شفاف‌سازی امور بود. نکته مهم دیگر این است که انتظامی با برنامه بود. هر جایی مشکلی می‌دید برنامه‌ای داشت و فکر خلاقانه‌ای برای حل مشکل می‌اندیشید.

عادل فردوسی پور تهیه‌کننده و مجری برنامه نود نیز با اشاره به فعالیت‌های حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر انتظامی در یک جمله مدیر خوب، مثبت و کار راه‌اندازی بود که چون اهلیت رسانه‌ای داشت و رسانه را می‌شناخت، فعالیت‌اش هم برای رسانه‌ها مثبت بود و در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تلاش کرد به رسانه‌ها برای ارتقا سطح کیفی کارشان راهکار و انگیزه بدهد و از آنها در قبال مشکلات حمایت کند.

وی در ادامه افزود: جا دارد از تلاش و مدیریت او قدردانی شود. معتقدم در منصب جدید هم انتظامی موفق خواهد بود و امیدوارم او همچنان برای رسانه‌ها یک بازوی کمکی خوب باشد.

فریدون جیرانی مدیر مسئول روزنامه سینما نیز با بیان اینکه حضور حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی یک اتفاق ویژه برای مطبوعات ایران است گفت: وقتی خبری می‌یاد از عوض شدن یک مدیر خوب؛ مدیری که توانست آرامش را به محیط مطبوعات برگرداند، مدیری که در طول ۴ سال در بین اهالی مطبوعات اعتماد به نهاد تصمیم گیرنده را جایگزین بی‌اعتمادی کرد، متاسف می‌شوی و نمی‌دانی چه تحلیلی از این تغییر داشته باشی. امروز رونق قبلی مطبوعات سینمایی به فضای مجازی نقل مکان کرده است. این رونق الان در فضای مجازی است. این رونق در این ۴ سال بیشتر شده است و حالا مدیر موفق ما دارد می‌روذ.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه نیز به عملکرد مثبت حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی اشاره کرد و افزود: کار ویژه معاونت مطبوعاتی در دوره دکتر انتظامی گسترش ابزارهای اطلاع رسانی در اختیار مردم و تسهیل در صدور مجوز نشریات است؛ همچنین اعتقاد عملی به جریان ازاد اطلاعات که هم با برخورد منطقی با رسانه‌های نو در شبکههای اجتماعی خود را نشان داد و هم تسریع در صدور مجوز برای نشریات. ضمن اینکه از فیلتر کردن و فضای امنیتی – پلیسی در رسانه‌ها خبری نبود که اینها از امتیازات خاص آقای دکتر حسین انتظامی محسوب می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 75667 و در روز یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳:۰۴
2024 copyright.