اعتراض جامعه صنفی تهیه‌کنندگان؛ در معرفی نماینده تهیه‌کنندگان در انتخابات خانه سینما تخلف شده است

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران نسبت به معرفی نمایندگان تهیه‌کنندگان برای حضور در انتخابات خانه سینما اعتراض کردند.

به گزارش سینماسینما، شانزدهمین انتخابات خانه سینما قرار است فردا دوم مرداد ماه برگزار شود و در همین راستا صنوف مختلف نمایندگان خود را برای حضور در این انتخابات معرفی کرده‌اند.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان به تازگی نامه‌ای اعتراضی را نسبت به فرآیند معرفی نمایندگان تهیه‌کنندگان در این دوره از انتخابات خانه سینما منتشر کرده است.

در متن این نامه که خطاب به محمدعلی نجفی رئیس هیات مدیره خانه سینما نوشته شده است، آمده است:

«به استحضار می‌رساند، با توجه به اینکه نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما برای حضور در مجمع عمومی خانه سینما بر اساس مصوبه مجمع عمومی اتحادیه تهیه‌کنندگان مورخ ۲۵ تیرماه انتخاب گردیده‌اند و مجمع مذکور نیز در غیاب نمایندگان جامعه صنفی تهیه‌کنندگان (به عنوان یکی از ارکان اصلی اتحادیه) برگزار گردیده؛ لذا تخلف هیأت مدیره و هیأت رئیسه مجمع مذکور از حیث قانونی و رعایت تشریفات معونه در اجرای مصوبه هیأت مدیره مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۴ محرز بوده و اساساً مجمع مذکور و به تبع آن مصوبات آن فاقد هرگونه وجاهت قانونی و استنادی می‌باشند.

لازم به تصریح است در صورت عدم توجه به موارد فوق الاشاره که صلاحیت حقوقی اشخاص معرفی شده را مخدوش و فاقد جایگاه نمایندگی می‌داند، برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با حضور آن‌ها نیز به لحاظ قانونی و حقوقی مخدوش بوده و حق استیفا حقوق تضییع شده را به طرق مختلف ایجاد می‌نماید.

پیشاپیش از حسن توجه و همکاری جنابعالی را داریم. سیدضیاء هاشمی. رئیس هیات مدیره»

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 178685 و در روز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۶:۲۱
2024 copyright.