اعتراض شورای صنفی نمایش به مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا

تصمیمات جدید ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ که سالن‌ها سینما هم جزو آن می‌شوند، اعتراضاتی را به همراه داشت. این مصوبه که دیروز ۱۷ آبان ابلاغ شد از ساعت ۱۸ هر روز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر اجرایی می‌شود.

به گزارش سینماسینما در همین خصوص دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با تسنیم درباره مصوبات امروز شورای صنفی نمایش اعلام کرد که به نحوه زمان‌بندی ساعات کاری سینماها معترضیم و آن را به ارشاد منتقل کردیم. اصلی‌ترین مسأله امروز ما ساعات کاری سینماها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.

مرتضی شایسته با اعلام این موضوع بیان کرد: این طور که ساعت‌های کاری سینماها را اعلام کردند عملاً فروشی در سینماها نخواهیم داشت زیرا اصلی‌ترین ساعت‌ کاری سینماها به بعد از غروب مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضای اصلی ما که به رئیس سازمان سینمایی تقدیم شده است تغییر در ساعت کاری سینماها است حتی به این صورت که سانس صبح حذف شود اما به سانس‌های شب دو سانس اضافه شود و با این حساب سینماها از ساعت ۱۴ تا ۲۲ شب فعالیت داشته باشند.

این تهیه‌کننده سینما همینطور درباره اعتراض سینماداران مبنی بر نبود فیلم خوب و مخاطب‌پسند برای اکران بیان کرد که با صاحبان آثار در این مورد صحبت کردیم؛ آنها نیز منتظرند تا سینما به روال عادی خود بازگردد تا بتوانند فیلم‌های خود را راهی اکران کنند.

همچنین علی سرتیپی – از سینمادارهای تهران – در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که با اعمال محدودیت زمانی در فعالیت سینماها، سالن‌های تحت اختیار خود را بازگشایی نخواهد کرد.

این پخش‌کننده و سینمادار درباره بازگشایی سینماها و امکان فعالیت تا ساعت ۱۸ بیان کرد:‌ سینماها را باز نمی‌کنیم چون اصلا کارکردی ندارد. زمان کاری سالن‌های سینما دقیقا برعکس چیزی است که اعلام شده و تازه از ساعت ۱۸ به بعد مردم به سینما می‌روند. اگر قرار باشد همان موقع ببندیم چه فایده‌ای دارد، این کار شبیه یک شوخی است.

او افزود: این نوع تصمیم‌گیری برای کار سینما اصلا حرفه‌ای نیست و به نظر می‌رسد فقط یک دستورالعمل بدون حساب و کتاب وجود دارد. ضمن اینکه مشخص است وزارت ارشاد هم هیچ اعمال نظری ندارد.

سرتیپی مدیریت پردیس‌ها و سالن‌های سینمایی کورش، ایران مال، هروی، گالریا و شکوفه را در تهران برعهده دارد که به گفته او فعلا بسته می‌مانند.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 144939 و در روز یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۱:۳۳
2024 copyright.