اعلام برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره ونیز

برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی حاضر در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد.

به گزارش سینماسینما، برنامه نمایش فیلم‌های حاضر در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد و نمایندگان سینمای ایران نیز در چندین نوبت در این رویداد سینمایی به روی پرده خواهند رفت.

فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند که در بخش رقابتی ونیز ۲۰۲۲ یکی از نامزدهای شیر طلای بهترین فیلم است، نخستین نمایش جهانی خود را روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برای اهالی رسانه در سالن «Sala Darsena» تجربه خواهد کرد و اولین نمایش عمومی خود را نیز روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) از ساعت ۱۶:۱۵ در سالن «Sala Grande» خواهد داشت.

ساخته جلیلوند در مجموع طی روزهای ۷ تا ۹ سپتامبر (۱۶ تا ۱۸ شهریور) در ۵ نوبت در جشنواره ونیز به روی پرده خواهد رفت که چهار نمایش ویژه دارندگان کارت (اهالی سینما و رسانه) و دو نمایش عمومی خواهد بود.

نوید محمدزاده و امیر آقایی بازیگران اصلی «شب، داخلی، دیوار» هستند و فیلم داستان مردی نابینا را دنبال می‌کند که دربان ساختمانش جلوی اقدام به خودکشی او را می‌گیرد و به او اطلاع می‌دهد که یک زن فراری در ساختمان پنهان شده است. هدف مرد نابینا کمک به  این زن می‌شود.

«شب، داخلی، دیوار» به تهیه‌کنندگی علی جلیلولند، سومین فیلم به کارگردانی وحید جلیلوند در جشنواره ونیز و اولین تجربه او در بخش رقابتی اصلی این رویداد مهم سینمایی است. نخستین فیلم او با عنوان «چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت» در سال ۲۰۱۵ در افق‌های نمایش داده شد و فیلم بعدی او «بدون تاریخ، بدون امضا» نیز در این بخش حضور داشت که جایزه بهترین کارگردانی و همچنین بهترین بازیگر مرد (محمدزاده) را کسب کرد و در ادامه به عنوان نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار انتخاب شد.

فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که در بخش اصلی افق‌ها به نمایندگی از سینمای ایران حضور داد نیز در نخستین نمایش خود روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن «Sala Volpi» نمایش رسانه خواهد داشت و نخستین نمایش عمومی خود را هم ساعت ۱۴ روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در «Sala Darsena» تجربه می‌کند. ساخته هومن سیدی نیز در شش نوبت در ونیز به روی پرده خواهد رفت.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه داستان این فیلم که اولین تجربه همکاری تنابنده با هومن سیدی است، آمده: «من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم…»

اما فیلم «بی رؤیا» ساخته آرین وزیر دفتری نیز در بخش افق‌های اکسترا جشنواره ونیز  ۲۰۲۲ پذیرفته شده طی روزها ۶ و ۷ سپتامبر (۱۵ و ۱۶ شهریور) ۵ نمایش در جشنواره ونیز خواهد داشت و نخستین نمایش این فیلم برای اهالی رسانه و فعالان سینما از ساعت ۱۴:۳۰ روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) در سالن «Sala Giardino» خواهد بود و نخستین نمایش عمومی فیلم نیز در همین روز و از ساعت ۲۱ در این سالن «Sala Giardino» رقم خواهد خورد.

در فیلم سینمایی «بی‌رؤیا» ساخته آرین وزیردفتری هم طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی‌کرم‌رودی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و تهیه‌کنندگی این فیلم نیز بر عهده هومن سیدی است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی«بی‌رؤیا» آمده است: مواجهه رویا با دختری بی‌نام‌ونشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است…

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 179636 و در روز سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹:۲۶
2024 copyright.