افتتاح جشنواره فیلم سارایوو با «جنگ سرد» کارگردان برنده اسکار

بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو با نمایش فیلم «جنگ سرد» ساخته کارگردان لهستانی برنده اسکار افتتاح می‌شود.

به گزارش سینماسینما، این فیلم سیاه سفید اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی هفتادویکمین جشنواره کن آغاز کرد و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی کن را برای «پاول پالیکوفسکی» به ارمغان آورد.

«جنگ سرد» داستان عشقی آتشین میان دو نفر با سابقه‌ و خلق و خوی کاملا متفاوت است که در بحبوحه جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس روایت می‌شود. این فیلم با بازی «یوانا کولیگ» و «ژان بالیبار» دومین ساخته «پاول پالیکوفسکی» کارگردن مطرح لهستانی است که در سال ۲۰۱۳ با فیلم «آیدا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز سینمایی اسکار شد.

«پیتر بردشاو» منتقد سینمایی نشریه گاردین با دادن پنج ستاره کامل به این فیلم آن را اثری پررمز و راز و شکوهمند از لحاظ موسیقی و بسیار دلربا و جذاب از لحاط بصری توصیف کرده است.

«پالیکوفسکی» ۶۰ ساله از سن ۱۴ سالگی در تبعید زندگی می‌کند و از آن زمان با مادرش از لهستان به غرب گریخته است. فیلم «جنگ سرد» به نوعی برگرفته از تجربیات شخصی خود او و نام‌ شخصیت‌های اصلی آن برگرفته از نام پدر و مادر خودش است.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سارایوو» از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ اوت (۱۹ تا ۲۶ مرداد) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود و امسال اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار ایرانی ریاست هیات داوران این رویداد سینمایی را بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 89042 و در روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳:۰۵
2024 copyright.