افتتاح هفتادویکمین جشنواره فیلم کن با فیلم جدید اصغر فرهادی

هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم جدید اصغر فرهادی افتتاح خواهد شد. این خبر در نشریه معتبر سینمایی ورایتی منتشر شده است.

به گزارش سینماسینما، تریلر روانشناسانه «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی فیلمساز برنده دو جایزه اسکار با بازی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز در افتتاحیه دوره تازه جشنواره فیلم کن نمایش داده خواهد شد.

بر اساس خبر ورایتی جشنواره فیلم کن به زودی به صورت رسمی این خبر را اعلام خواهد کرد.

«همه می‌دانند» دومین فیلم اسپانیایی زبانی است که در افتتاحیه جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آید. پیش از این تنها فیلم اسپانیایی‌زبان افتتاحیه این جشنواره معتبر سینمایی «تربیت بد» به کارگردانی پدرو آلمودوار بود. معمولا فیلم‌های افتتاحیه کن یا به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی هستند.

این انتخاب به خوبی نمایش دهنده سلیقه هنری تیری فرمو مدیر هنری جشنواره فیلم کن است که پیش از این نیز با فیلم‌هایی از کارگردان‌های تحسین‌شده سینمای جهان از جمله وس اندرسون و آرنو دپلشن جشنواره را آغاز کرده بود.

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی پیش از این با دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» در جشنواره فیلم کن حضور داشت و این بار با فیلم «همه می‌دانند» برای نخستین بار در نقش کارگردان فیلم افتتاحیه کن ظاهر می‌شود.

«همه می‌دانند» که فیلمنامه آن نیز به قلم اصغر فرهادی است داستانی زنی به نام لارا با بازی پنه‌لوپه کروز را روایت می‌کند که از بوینس‌آیرس در آرژانتین برای شرکت در یک جشن خانوادگی به اسپانیا سفر می‌کند. در این گردهمایی خانوادگی رویدادهایی روال زندگی شخصیت‌های داستان را تغییر می‌دهد. خاویر باردم و ریکاردو دارین دیگر بازیگران این فیلم هستند.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 83783 و در روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰:۱۸
2024 copyright.