افتتاح یک جشنواره فیلم در کیش

جشنواره فیلم کوتاه موججشنواره فیلم کوتاه موج در کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره دوره این جشنواره شامگاه پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور هنرمندان سینما در سالن خلیج‌فارس منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهوش شیخ‌الاسلامی، کارگردان سینمای مستند که داور این دوره جشنواره نیز هست، کیک این دوره از جشنواره را برید.

مهرداد ایازی‌- مدیر اجرایی این جشنواره که اجرای مراسم را هم به عهده داشت – در ابتدا گفت: مطمئنیم که با بزرگواری‌ای که دارید کوتاهی‌های ما را خواهید بخشید. قرار ما این نبود که دوره چهارم به این شکل برگزار شود، آرزوهای زیادی داشتیم و خیلی هم برایش تلاش کردیم ولی این مهمان کوچک که بیش از یک سال است به سیاره ما آمده ما را وادار به برگزاری جشنواره به این شکل کرد. جای فیلمسازان زیادی خالی است و امیدواریم دوره بعد دوباره دور هم جمع شویم.

سپس رضا اردلان – رییس چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش – بیان کرد: به عنوان رییس چهارمین دوره جشنواره فیلم «موج» کیش از همه کسانی که در سه دوره قبلی و این دوره به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم. اگر اراده شما نبود، این جشنواره هم مثل همه رویدادهایی که اسیر کرونا شدند، دچار مشکل می‌شد و ناچار می‌شدیم جشنواره را به سال آینده موکول کنیم ولی عشق و تلاش شما باعث شد این شمع خاموش نشود. افتخار می‌کنیم شما برترین‌های سینمای کوتاه را کنار هم داریم.

او با اشاره به این‌که جزیره کیش تلاش می‌کند این جشنواره دوره به دوره بهتر شود، توضیح داد: در دوره گذشته وارد عرصه‌ای شدیم که توانستیم بخش هایی از سینما را با ویژگی های جزیره آشنا کنیم. جا دارد از مدیرعامل منطقه آزاد کیش، دکتر پورعلی، همکارانم، شورای سیاستگذاری، هیات داوران، هیات بازبینی، روابط‌عمومی و… تشکر کنم. امیدوارم در جزیره کیش خاطرات خوبی برایتان رقم بخورد.

سپس ابراهیم حصاری – دبیر این رویداد سینمایی -گفت: امسال تعداد آثار رسیده غیرمنتظره بود و پنج‌هزار اثر در بخش بین‌الملل به دست ما رسید. دوست داشتم افراد بیشتری اینجا می‌بودند ولی گفتند دور هم جمع نشوید که حالتان خوب باشد.  علاقه داشتیم سینماگران بیشتری در کنارمان بودند به ویژه جای اهالی رسانه خالی است ولی به دلیل مصوبه ستاد ملی کرونا فقط می‌توانستیم میزبان تعداد کمی از افراد باشیم.

در پایان این مراسم، گروه موسیقی بومیان کیش به سرپرستی حسن خلدون به اجرای قطعاتی پرداخت.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در جزیره کیش در حال برگزاری است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 151203 و در روز جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۶:۲۰
2024 copyright.