افزایش قیمت بلیت سینما چه تأثیری بر استقبال مخاطبان از فیلم‌ها دارد؟

قیمت بلیت سینماطبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینما‌ها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.

به گزارش سینماسینما، طبق گفته دبیر شورای صنفی نمایش، بلیت سینما‌ها قرار است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شود.

قرار است طبق گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش، قیمت بلیت سینما‌ها در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند؛ حال این سوال مطرح است که این افزایش بر استقبال مردم از فیلم های سینمایی اثر مثبت دارد یا منفی. در این خصوص با چند تن از سینماگران کشورمان گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

داوودنژاد: افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد

علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما، در خصوص افزایش بلیت سینماها در سال جدید گفت: برای کسی که در این شرایط سینما می‌رود و این خطر را می‌پذیرد، مشکلی ندارد.

وی در ادامه افزود: در کل قیمت بلیت سینما در ایران نسبت به همه جای دنیا کمتر است و من مشکلی با افزایش قیمت بلیت ندارم؛ البته باید توجه کرد که قدرت خرید مردم در چه سطحی است که آن نیاز به یک ارزیابی تخصصی دارد. اگر توان مردم اجازه دهد، افزایش قیمت بلیت مشکلی ندارد.

سرتیپی: ارزان‌ترین قیمت بلیت سینما برای ایران است

علی سرتیپی تهیه‌کننده سینما، هم در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: همه‌ هزینه‌ها در کشور بالا رفته است؛ سینما هم مستثنی از این قاعده نیست. در حال حاضر هزینه‌های تولید فیلم سینمایی بسیار بالا رفته و ۲ و ۳ برابر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر بلیت سینما افزایش هم پیدا کند، طرح‌های تخفیفی به آن اختصاص پیدا می‌کند. ما باید دعا کنیم زودتر مسئله کرونا حل شود؛ چون مشکل اصلی این ویروس است و مردم با بلیت ۳۰ هزار تومانی مشکلی پیدا نخواهند کرد. پردیس‌های سینمایی جدیدی که در ایران احداث شده، امکاناتی کمتر از سینما‌های آمریکا و اروپا ندارند و هزینه بلیت سینما در ایران از تمام دنیا کمتر است.

سینما رفتن فقط برای عده‌ای خاص!

سید محمد حسینی کارشناس و منتقد سینما، در خصوص افزایش قیمت بلیت سینما گفت: مسئله اصلی قیمت بلیت نیست؛ بلکه محتوای فیلم‌ها برای مخاطب غیرجذاب است. به نظر من سینما به عنوان یک پدیده عام به امری لازم در سبد کالای عمومی مردم تبدیل نشده است.

وی تصریح کرد: در کتاب «امپراطوری هالیوود» سینما هنری ۵ سِنتی معرفی شده است؛ یعنی سینما به این دلیل فراگیر و مشهور شده که از دل مردم متولد شده و زندگی اقشار متوسط و پایین جامعه را نشان می‌دهد و مردم بضاعت خرید بلیت این فیلم‌ها را دارند. اما این مسئله در ایران برعکس است.

فیلم‌هایی که در حال حاضر به عنوان سینمای اجتماعی می بینیم، در واقع اجتماعی نیستند و فقط تصویر بدبختی و نداری در آن مشهود است و چیزی از شور و نشاط و زندگی بچه‌های پایین شهر را در آن نمی‌بینیم.

حسینی اظهار کرد: اقتصاد در سینمای ما معنی ندارد و به نظر من، افزایش قیمت بلیت نه تنها باعث رونق سینما‌ها نمی‌شود؛ بلکه باعث این می‌شود که تنها یک عده‌ خاص به سینما بروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 152455 و در روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲:۴۹
2024 copyright.