افغانستان دوباره در مرکز توجه جشنواره‌ها/ نمایش «سفر قندهار» در جشنواره زوریخ

فیلم «سفر قندهار» ساخته محسن مخملباف بنا به گفته کمپانی وایلدبانچ که پخش جهانی این فیلم را بر عهده دارد، در جشنواره زوریخ به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش سینماسینما، با حوادث اخیر افغانستان دوباره توجه جشنواره ها هم به این کشور ‌و سینمای آن و آثاری که درذاین راستا ساخته شده، جلب شده است. در جشنواره زوریخ  فیلم دیگری در رابطه با افغانستان به نام  «و فرداخواهیم مرد» ساخته مایکل استاینر سوئیسی نیز به نمایش درخواهد آمد. فیلم «سفر قندهار» مخملباف که در سال ۲۰۰۱ در بخش مسابقه کن شرکت کرده بود و توجه بسیاری را جلب کرد، در زمانی که در یازده سپتامبر همان سال به برج های مشهور نیویورک حمله شد ساخته شده بود.  «سفرقندهار» هم که از قبل برنامه ریزی شده بود در سینماهای کشورهای گوناگون به نمایش عمومی در آمد و تنها در ایتالیا یک میلیون تماشاگر به دیدن آن رفتند.

درجشنواره زوریخ امسال که از ۲۳ سپتامبر شروع خواهد شد ‌جلساتی با حضور تعدادی از مدیران جشنواره و ‌سینماگران درباره مسایل افغانستان برپا می‌شود. در این دوره از جشنواره «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز نمایش داده خواهد شد. این فیلم در جشنواره کن امسال به طورمشترک با فیلم «واگن شماره ۶» جایزه بزرگ را به دست آورد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 160541 و در روز یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴:۴۵
2024 copyright.