الناز شاکردوست در گفت‌و‌گو با سینماسینما / جذابیت بازیگری به تجربیات جدید آن است

خفه گیسینماسینما، علی پاکزاد – الناز شاکردوست بازیگر فیلم «خفگی» معتقد است سعی داشته تا در سال‌های اخیر نوع بازی و تفکرش را درباره این موضوع تغییر دهد. او اعتقاد دارد که نوع بازیگری و فیلمسازی در هر دهه تغییر می‌کند و نگاه مردم نسبت به فیلم و بازیگری هر سال بهتر از سال قبل آن می‌شود.

به گزارش سینماسینما، بازی شاکردوست در فیلم «خفگی» ساخته فریدون جیرانی هیچ ارتباطی به تمام کارهایی که تا به امروز داشته ندارد. بازی متفاوت در یک فیلم کاملا متفاوت دارد.اما این حد از متفاوت بودن نیز باعث نشد که هیات داوران به بازی شاکردوست و کارگردانی فریدون جیرانی توجه کنند.

الناز شاکردوست بازیگر فیلم «خفگی» درباره این فیلم گفت: «زمانی که هر نقشی نوشته می شود مشخص نیست که یک بازیگر باید چه عملکردی داشته باشد. بلکه یک بازیگر در زمان رویارویی با یک فیلمنامه باید به گونه ای عمل کند که به راحتی بتواند نقش مورد نظر را اجرا کند.ب ازیگر در مواجهه با نقش مورد نظرش باید انعطاف داشته باشد. سعی کردم در فیلم خفگی نیز این اتفاق برای من به وقوع بپیوندد. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد.»

او ادامه داد: «مطلوب است که یک بازیگر استعداد ذاتی داشته باشد، اما معتقدم اکنون در دنیای بازیگری مهمترین المان دانش بازیگری و آموزش های روز دنیا است. بازیگران مهم و موفق همواره درباره اطلاعات روز سینمای دنیا مطلع هستند. زمانی که یک بازیگر همه چیز را بداند می‌تواند به راحتی انتخاب کند که چگونه بازی کند. زمانی که شما مقابل دوربین قرار می گیرید هیچ کدام از آن سبک ها نمی توانند کمکی کنند بلکه خود فرد است که می تواند بازی مورد نظرش را ارائه دهد.»

الناز شاکردوست درباره فیلمنامه فیلم «خفگی» گفت: «پیشنهادات زیادی داشتم.اما فیلم «خفگی» اهمیت ویژه ای برای من داشت. زیرا تنهایی و غم این نقش را بیش از حد دوست داشتم.این تنهایی شعار نبود. بلکه غمی به همراه داشت که مخاطبان هم به خوبی آن را در زمان مشاهده فیلم متوجه شدند.»

بازیگر فیلم «گل یخ» درباره بازیگری در سینما گفت:«جذابیت بازیگری به تجربیات جدیدی است که در زمان کار رخ می دهد. معتقدم در هر دهه نوع بازی و فیلم هایی که ساخته می شوند تغییر می کند. اکنون و در دهه نود شرایط بازی و موضوعاتی که برای مردم حائز اهمیت است تغییر کرده به همین دلیل سعی کردم که فیلمی متفاوت بازی کنم که موفق به انجام این کار نیز شدم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 44525 و در روز سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۴:۳۹
2024 copyright.