امتیاز ویژه مالیاتی برای فیلم تازه تارانتینو

فیلم جدید کوئنتین تارانتینو از جمله ۱۱ فیلمی است که از بیش از ۶۲ میلیون دلار مشوق مالیاتی استفاده می‌کند.

به گزارش سینماسینما، در حالی که سونی هفته پیش تهیه فیلم جدید کوئنتین تارانتینو را بر عهده گرفت، اکنون روشن شده این فیلم از جمله ۱۱ فیلمی است که مشوق مالیاتی ۶۲.۸ میلیون دلاری کالیفرنیا شامل حالشان می‌شود.

فیلم اقتباسی کریس سندرز از رمان جک لندن با عنوان «آوای وحش»، «ویرانگر» به کارگردانی کارین کوزاما با بازی نیکول کیدمن و پروژه بی‌نام دن گیلروی با بازی جیک جیلنهال و رنه روسو از جمله فیلم‌هایی هستند که این مشوق مالیاتی شامل حالشان شده است.

این مشوق از سوی کمیسیون فیلم کالیفرنیا تعیین می‌شود که در سال حدود ۳۳۰ میلیون دلار اعتبار برای ساخت فیلم‌ها تخصیص می‌دهد.

بیش از ۱۸ میلیون دلار از این اعتبار شامل حال نهمین فیلم تارانتینو می‌شود که از آن با عنوان «بی نام ۹» یاد می‌شود. داستان این فیلم در اواخر دهه ۱۹۶۰ می‌گذرد. گفته شده مارگوت رابی در نقش شارون تیت در این فیلم بازی می‌کند و فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون دلار ساخته می‌شود. از تام کروز، برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو به عنوان بازیگران احتمالی دو نقش اصلی یاد می‌شود.

تحت برنامه مشوق مالیاتی فیلم و تلویزیون کالیفرنیا که در سال ۲۰۱۴ مبلغ آن بیش از سه برابر شد، استودیوها و تهیه‌کنندگان بین روزهای شانزدهم تا بیستم اکتبر وقت درخواست دادن برای استفاده از مشوق‌ها را داشتند. این سازمان ایالتی وظیفه دارد برای تعیین این که کدام پروژه‌ها می‌توانند از مشوق‌ها استفاده کنند به تاثیر اقتصادی  بیشینه توجه کند و این در حالی است که حضور نام‌های بزرگ در پروژه‌ها هم از فاکتورهای تعیین‌کننده است. فرماندار براون در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۴ قانونی امضا کرد تا فیلم‌هایی که بودجه‌های بالای ۷۵ میلیون دلار دارند هم بتوانند مشوق مالیاتی دریافت کنند.

۱۱ پروژه‌ای که به تازگی معرفی شده‌اند نزدیک به ۲۵۰۰ نفر دست‌اندرکار تهیه و ساخت دارند و قرار است بیش از ۳۲۰ میلیون دلار در این ایالت خرج کنند که به اقتصاد آن کمک می‌کند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 72864 و در روز چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰:۱۹
2024 copyright.