«امکان مینا» فیلم سختی بود/ تجربه فیلمبرداری اثری زنانه

فرشاد محمدی فیلمبردار «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و «نیمه شب اتفاق می‌افتد» به کارگردانی تینا پاکروان درباره این دو تجربه صحبت کرد.

 

فرشاد محمدی که فیلمبرداری دو فیلم «امکان مینا» و «نیمه شب اتفاق می افتد» به کارگردانی کمال تبریزی و تینا پاکروان را به عهده داشته است و هر دو فیلم فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند  گفت: فیلم «امکان مینا» به من این فرصت را داد تا برای نخستین بار با کمال تبریزی همکاری کنم و دومین همکاری من با منوچهر محمدی تهیه‌کننده این اثر که قبلا در تولید فیلم «فرشته ها با هم می آیند» با او همکاری کرده بودم، نیز رقم خورد.

وی درباره تجربه همکاری با کمال تبریزی توضیح داد: تبریزی کارگردانی آرام، ساکت، خوش برخورد و با اخلاق است و در طول کار از او نکات مهمی را یاد گرفتم که امیدوارم این فیلم از سوی هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شود و بتواند در این رقابت به خوبی دیده شود.

محمدی درباره انتخاب عنوان «امکان مینا» برای فیلم تبریزی عنوان کرد: درباره نام فیلم نمی توانم توضیح دهم چون داستان را لو می‌دهد. ولی باید بگویم فیلمبرداری «امکان مینا» سخت بود چون داستان فیلم در دهه ۶۰ اتفاق می افتاد و صحنه های آن دوران بازسازی شده است.

محمدی افزود: داستان در دهه ۶۰ اتفاق می افتد و طراحی صحنه و فضا به خصوص زمانی که در خیابان ها فیلمبرداری داشتیم خیلی سخت و دشوار بود چون هم شکل خیابان ها تغییر کرده و رسیدن به فضای خیابانی شهر در دهه مذکور سخت بود و هم مردم هنگام فیلمبرداری همراهی نمی کردند البته نمی توان از آنها انتظار داشت و تا اندازه ای هم حق دارند. مجموع مواردی که گفتم از دشواری های کار در فیلم «امکان مینا» بود.

این فیلمبردار سینمای ایران که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «رخ دیوانه» حضور داشت، بیان کرد: به عنوان فیلمبردار هیجان زده هستم که «امکان مینا» را روی پرده ببینم.

محمدی در پایان صحبت های خود درباره تجربه همکاری با تینا پاکروان گفت: «نیمه‌شب اتفاق می افتد» اثری زنانه است و من به عنوان فیلمبردار سعی کردم مجموع حس و حال های این فیلم را به درستی از آب درآورم. زمانی که پلان های فیلم را فیلمبرداری می کردم این احساس را داشتم که یک خانم پشت دوربین نشسته و فیلمبرداری می کند.

منبع: مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 7190 و در روز یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸:۳۵
2024 copyright.