امیر احمد انصاری در گفت و گوی سینماسینما/برج میلاد نماد جشنواره فجر بود

سینماسینما، علی پاکزاد- امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» گفت:«تمام لذت جشنواره فجر به این بود که همه اهالی سینما در کنار هم فیلم ها را مشاهده کنند. نیازی به کد خدا منشی نبود.

به گزارش سینماسینما، هاری فیلمی به کارگردانی امیراحمد انصاری، نویسندگی امیرعلی محسنین و تهیه‌کنندگی مهدی مددکار ساختهٔ سال ۱۳۹۳ است. این فیلم نزدیک به دوسال درگیر ممیزی ها از سوی وزارت ارشاد بود. اما بعد از گذشت دو سال و حذف دو دقیقه از آن بهمن ماه امسال اکران خواهد شد.

امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» درباره ساخت این فیلم گفت:«متاسفانه فیلم «هاری» دچار مشکلاتی شد. نزدیک به دوسال  درگیر مسائل مربوط به ممیزی در وزارت ارشاد بودیم. بعد از دوسال پروانه نمایش این فیلم را دریافت کردیم. با کمک دوستان توانستیم که مجوز اکران را از بهمن ماه امسال دریافت کنیم. فیلم ما به مدت یک ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد.»

او ادامه داد:««هاری» در جشنواره های مختلفی به نمایش در آمد. ما در جشنواره جهانی فجر نیز نمایش داشتیم. خوشبختانه مخاطبان با فیلم رابطه خوبی برقرار کردند. سالن نمایش فیلم  در فجر جهانی پر بود.  توانستیم در جشنواره مونترال و لندن حضور پیدا کنیم ؛ که در هر دو جشنواره استقبال خوبی از فیلم ما شد. فیلم «هاری» تماشاگران خاص خود را دارد . قطعا در ایران هم  اکران خوبی خواهیم داشت. البته نظر منتقدان نسبت به فیلم ما مثبت بود و همین موضوع باعث شد که نگاهها به فیلم ما بیش از گذشته باشد.»

کارگردان «هاری» درباره ممیزی های اعمال شده نسبت به فیلم گفت:«متاسفانه زمان زیادی را صرف کردیم که دوستان را راجع به مسائل ممیزی فیلم قانع کنیم. اکنون دو دقیقه از فیلم ممیزی خورده است. البته این دو دقیقه تاثیری روی قصه  نگذاشته است.»

امیر احمد انصاری درباره توجه فستیوال های خارجی به این فیلم گفت:« دو سال قبل فیلم «محمد رسوا الله» در جشنواره مونترال مورد توجه قرار گرفت و بعد ایران هم از او استقبال شد ؛ و بعد از آن نوبت به فیلم ما در این جشنواره رسید. بسیاری از مجلات معتبر درباره این فیلم نوشتند اما در ایران و در جشنواره مورد حمایت قرار نگرفت و برای خود من هم این موضوع جالب توجه بود. اکنون در ایران در حال جنگ هستیم که فیلم ما را نمایش دهند و این موضوع واقعا عجیب است. جالب تر از این در هفته فیلم «پکن» هفت فیلم را از ایران انتخاب می کنند تا در این هفته فرهنگی توسط وزارت ارشاد نمایش داده شود که یکی از این فیلمها «هاری » است. اگر این فیلم خوب بوده است که خوب خداروشکر که مورد پسند قرار گرفته است. اما اگر خوب نیست چرا در بسیاری از فستیوال ها نمایش داده می شود اما در ایران با مشکل روبرو می شویم. این موضوع فقط و فقط اعمال سلیقه است. بسیاری از مواقع ما گیج هستیم و نمی دانیم که چه اتفاقی می افتد ما حمایت نمی خواهیم نیاز به عدالت داریم. متاسفانه میبینیم که بعضی از فیلمنامه ها را اصلا نمی خوانند و بعضی دیگر را به حدی به آن توجه می کنند که عجیب و غریب است. ما نیاز به اجماع سلیقه در سینما داریم.»

او درباره داوری ها و اعمال نظرها درباره فیلم ها گفت:«ببینید کاری که اکنون خانه سینما انجام می دهد بسیار جالب است. چرا در جشنواره فجر این اتفاق صورت نمی گیرد. اینکه از صنف های مختلف افرادی باشند و درباره فیلم ها نظر دهند و سلیقه آنها باعث شود که فیلم مورد نظر جایزه بگیرد بسیار مطلوب است. چرا انتصابی رفتار کنیم؟ جشنواره فجر با شکوه ترین گردهمایی سینمایی ما است. اخیرا هم موضوعاتی را دوستان مطرح کرده اند درباره جداسازی و تغییر مکان برگذاری جشنواره، تمام لذت جشنواره این بود که همه اهالی سینما در کنار هم و با هم فیلم ببینند. برج میلاد نماد جشنواره فجر بود. ما یک خانواده هستیم و نیازی به کدخدا منشی نداریم.»

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 71636 و در روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰:۵۷
2024 copyright.