امیر اسفندیاری داور جشنواره‌ روسی شد

امیر اسفندیاری به عنوان یکی از پنج داور بخش رقابتی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کشورهای آسیا و اقیانوسیه «ولادی ووستوک» انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کشورهای آسیا و اقیانوسیه ولادی ووستوک، امیر اسفندیاری کارشناس بین‌المللی سینما که سابقه سال‌ها معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و جشنواره جهانی فیلم فجر و عضویت در شورای بین الملل سازمان سینمایی را در کارنامه دارد، یکی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این رویداد سینمایی خواهد بود.

سایر داوران این بخش عبارتند از «آنا ملیکیان» (کارگردان روس که به نوشته ورایتی یکی از ده استعداد نویدبخش سینمای جهان است و برای فیلم «پری دریایی» جوایزی از جشنواره های ساندنس و برلین دریافت کرده است)، «رویستون تان» (فیلمساز و بازیگر سنگاپوری که تا کنون برای فیلمهای که ساخته گفته می‌شود بیش از ۸۰ جایزه ملی و بین المللی کسب کرده است)، «ماکسیمیلیان آرولاییز» (تهیه کننده ونزوئلایی که در زمان ریاست جمهوری چاوز، مشاور او بود و در سال‌های اخیر، فیلم هایی چون «اسنودن» و «پوتین صحبت می کند» به کارگردانی الیور استون و «در درگاه ابدیت» به کارگردانی جولین اشنیبل را تهیه‌کنندگی کرده است) و «دونگ جینسونگ» (فیلمبردار چینی که به دلیل همکاری با کارگردانانی چون یینان دیائو، وانگ شیائوشوای، شانگیون کای و بی گان شناخته شده است.

فیلم‌های «روس جوان» و «سفره ماهی» – که در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده رفتند، در بخش مسابقه جشنواره ولادی ووستوک به نمایش درمی آیند.

جشنواره بین المللی فیلم های کشورهای آسیا و اقیانوسیه ولادی ووستوک از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ سپتامبر (۲۲ تا ۲۸ شهریور ماه) در جمهوری روسیه در حال برگزاری است.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 121378 و در روز شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲:۱۹
2024 copyright.