امیر جعفری در پاسخ به سینماسینما / جشنواره فجر بیشتر به بازی‌های بیرونی توجه دارد

سوفی و دیوانه امیر جعفریسینماسینما،علی پاکزاد – امیر جعفری بازیگر فیلم «سوفی و دیوانه» معتقد است این فیلم یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌هایی است که در آن نقش‌آفرینی کرده است، جعفری اعتقاد دارد باید این فیلم را دید و بعد درباره آن اظهار نظر کرد.

به گزارش سینماسینما، امیر جعفری بازیگر مطرح تئاتر و سینما، در جشنواره سی و پنجم با دو فیلم «آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی در بخش چشم انداز و فیلم «سوفی دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور در بخش سودای سیمرغ حضور دارد. باید دید جعفری می‌تواند با بازی در فیلم «سوفی و دیوانه» سیمرغ کسب کند یا خیر؟

امیر جعفری بازیگر فیلم «آزاد به قید شرط» درباره بازی در این فیلم گفت: «به نظر شما قشنگ بازی کردم؟ (خنده)، به نظر من یکی از معضلاتی که اکنون در حوزه بازیگری مشاهده می‌شود، نبود بازی واقعی یا همان رئال است. یعنی اگر بازیگران ما این گونه نیز بازی کنند باز هم به خوبی بازی آنها دیده نمی‌شود. عموما بازی بازیگران ما در هیاهو و سروصدا معنی پیدا می‌کند. ما باید بتوانیم در فیلم‌هایی که بازی می‌کنیم کمتر دیالوگ بگوییم و بیشتر با حرکات فیزیک و صورت و کلام کوتاه موضوعی که مد نظر داریم را بیان کنیم.»

او ادامه داد: «اگر به جشنواره‌های گذشته به خوبی نگاه کنیم متوجه می‌شویم، کمتر بازیگرانی بوده‌اند که به دلیل بازی سکوت و استفاده زیاد نکردن از دیالوگ‌ها جایزه گرفته‌اند. فقط سعید آقاخانی بود که برای ارائه چنین بازی در «خداحافظ طولانی» توانست سیمرغ جشنواره را کسب کند.عموما در بازی بسیاری از بازیگران افراط و تفریط دیده می شود؛ میانه‌روی یکی از المان‌های بسیار مهم بازیگری مدرن است.»

جعفری اضافه کرد:«البته این شرایطی که درباره بازیگری عرض کردم در تلویزیون و تئاتر هم دیده می‌شود. حتی در خون من نیز چنین موضوعاتی جریان دارد. به شخصه نقش‌هایی که دیالوگ‌های زیادی دارد دوست دارم و می‌پسندم.اما نوع بازی از جنس رئال یا به نوعی بازی سکوت سخت‌تر است. کار سختی است که بیشتر بازیگران برای انجام دچار مشکل هستند.»

بازیگر فیلم «سوفی و دیوانه» درباره این فیلم گفت: «قطعا مخاطبان شاهد فیلم متفاوتی خواهند بود. بسیاری از فیلم‌ها را قبل از دیدن  اولین اکرانش می‌توانم حدس بزنم که چگونه هستند، اما فیلم «سوفی دیوانه» از آن فیلم‌هایی است که مایلم بنشینم و با مخاطبان آن را نگاه کنم. زیرا موضوعات خاصی در این فیلم وجود دارد که برای خود من نیز تازه و جدید هستند، اما توصیه می‌کنم که این فیلم را همه با هم مشاهده کنیم.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 43285 و در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰:۱۵
2024 copyright.