امیر نادری با فیلم جدیدش به ۶ قرن پیش می‌رود

امیر نادریامیر نادری در فیلم جدیدش که در ایتالیا ساخته است داستانی مربوط به بیش از شش قرن پیش را روایت می‌کند.

به گزارش سینماسینما، امیر نادری که تنها کارگردانی است که تاکنون چهار فیلم به چهار زبان گوناگون ساخته است، جدیدترین ساخته سینمایی خود را تحت عنوان «کوه» به زبان ایتالیایی در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم ونیز رونمایی می‌کند.

این فیلم با حضور بازیگران ایتالیایی «آندرا سارتورتی» و «کلودیا پوتنزا» در حال و هوای دهه ۱۳۵۰ میلادی روایتگر داستان مردی است که تمام تلاش خود را برای آوردن نور خورشید به روستایش می‌کند؛ جایی که خانواده‌اش به سبب تاریکی موجود در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

همچنین طبق اعلام مسئولان برگزاری جشنواره فیلم ونیز، امیر نادری با دریافت جایزه دستاورد سینمایی «Jaeger-LeCoultre» در روز پنجم دسامبر و پیش از نمایش فیلم «کوه» مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

امیر نادری یکی از تاثیرگذاترین چهره‌های سینمای نوی ایران از سال ۱۹۷۰ است که با دو فیلم «تنگسیر» (۱۹۷۴) و «انتظار» (۱۹۷۴) توجه جهانی را به خود جلب کرد و جایزه جشنواره هیئت داوران جشنواره فیلم کودکان کن را از آن خود کرد. فیلم «دونده» (۱۹۸۵) و «آب، باد، خاک» (۱۹۸۹) نیز هر دو موفق به کسب جایزه بالن طلایی از جشنواره فیلم سه قاره شد.

نادری در اواسط ۱۹۸۰ میلادی به خارج از ایران رفت و از مهمترین فیلم‌هایی که در آمریکا ساخت می‌توان به «دیوار صوتی» (۲۰۰۵) برنده جایزه «روبرتو روسلینی» منتقدین جشنواره فیلم رم و همچنین فیلم «وگاس: بر اساس یک داستان واقعی» نامزد شیر طلای ونیز در سال ۲۰۰۸ اشاره کرد.

همچنین فیلم «کات» از امیر نادری که در ژاپن ساخته شد، در سال ۲۰۰۱ میلادی به عنوان فیلم افتتاحیه بخش افق‌های جشنواره ونیز به روی پرده رفت.

وی در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز با فیلم «وگاس: بر اساس یک داستان واقعی» نیز در بخش اصلی جشنواره فیلم ونیز حضور داشت.

 

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 24856 و در روز سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۷:۲۷
2024 copyright.