امیر نادری «کوه» را در ایتالیا جلوی دوربین می‌برد

امیر نادری کارگردان ایرانی و سازنده آثاری چون «دونده» و «تنگنا» فیلم «کوه» را در روستایی نیمه خالی در رشته کوه‌های آلپاین ایتالیا می‌سازد.

ورایتی در خبری اختصاصی در مورد ساخته جدید نادری، «کوه» را اثری سمبلیک دانسته که داستان آن در قرن‌ها پیش می‌گذرد و در مورد یک کشاورز و همسرش است که با این موضوع که قله‌ای به ارتفاع ۲۵۰۰ متر مانع تابش نور خورشید به محصولات کشاورزی‌شان است، دست به گریبان‌اند.

نادری در مورد فیلم جدیدش می‌گوید: «فیلم را صد درصد در ایتالیا می‌سازم و مانند بقیه فیلم‌هایم دیالوگ زیادی ندارد. در تمام فیلم‌هایم سعی می‌کنم تا شخصیت‌هایم را به فرهنگ‌ها، کشورها و موقعیت‌های مختلف سوق دهم. آخر کار همه شخصیت‌هایم نجات پیدا می‌کنند چون معتقدم که آدم‌ها همیشه باید ناممکن را به ممکن تبدیل کنند.»

آندرا سارتورتی بازیگر ایتالیایی سریال «رمان جنایی» و فیلم «مأموریت غیرممکن ۳» و کلودیا پوتنزا در «کوه» نقش آفرینی می‌کنند. فیلم‌برداری کوه قرار است روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز شده و حدود ۶ هفته به طول بیانجامد. شرکتی ایتالیایی به همراه یک موسسه مرمت و بازیابی فیلم نیویورکی کار ساخت فیلم نادری را انجام خواهند داد.

نادری در مورد پیشنهاد عباس کیارستمی مبنی بر ساخت فیلم در ایتالیا می‌گوید: «عباس دوست خوب من است. بعد از اینکه “کات” را در ژاپن ساختم او را متقاعد کردم تا در آنجا یک فیلم بسازد و او هم به من پیشنهاد داد تا در ایتالیا فیلم بسازم. البته هر فیلم‌سازی دوست دارد تا در ایتالیا فیلم بسازد.»

شایان ذکر است که موسسه مرمت فیلم مارتین اسکورسیزی «دونده» نادری ساخت سال ۱۹۸۵ را ترمیم کرده است. دونده در مورد پسر جوانی است که پس از کشته شدن خانواده‌اش در جنگ ایران و عراق تلاش می‌کند تا در خیابان‌های شهر زنده بماند.

منبع: هنر و تجربه

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 1209 و در روز یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۱:۳۲
2024 copyright.