امیر نوری خبر داد: بستری شدن اکبر عبدی به خاطر کرونا در بیمارستان/عبدی فردا مرخص می شود

ساناز قنبری در جام جم آنلاین نوشت :امیر نوری، بازیگر سینما و تلویزیون که هفته پیش با انتشار فیلم کوتاهی از خود در اینستاگرام اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده، بیان کرد که حال عمومی اش در حال حاضر مساعد است و همچنین از بستری شدن اکبر عبدی به دلیل کرونا در بیمارستان خبر داد.

نوری در اولین گفت و گو بعد از بهبودی نسبی حالش گفت: بعد از دو هفته قرنطینه به دلیل ابتلا به کرونا، چند روز پیش تست دادم و خوشبختانه جواب تست ام منفی شد، اما چند روز دیگر هم برای اطمینان خاطر از اینکه ناقل نیستم در منزل سپری می کنم.

او درباره ابتلا به کرونا و سهل انگاری عده ای از مردم توضیح داد: از همه گیری این بیماری یکسال می گذرد و من در این یکسال به کرونا مبتلا نشده بودم، اما بالاخره این اتفاق برای من هم افتاد. پس این تصور که اگر قرار بود کرونا بگیریم در این یکسال می گرفتیم، کاملا اشتباه است. در یکسال گذشته مسائل بهداشتی را کاملا رعایت می کردم. همیشه ماسک می زدم و دست و صورتم را مرتب می شستم و واقعا نمی دانم از کجا و چطور به این بیماری مبتلا شدم! نمی دانم، شاید به خاطر عکس و سلفی های دست جمعی است که مردم با ما می گیرند. در آن لحظه فرد یا افرادی که کنارمان قرار می گیرند از ما می خواهند برای عکس گرفتن چند لحظه ماسک مان را برداریم و اگر بگوییم که کرونا چند لحظه و چند ساعت نمی شناسند، ناراحت می شوند و می گویند مگر ما کرونا داریم! خب، دوستان عزیز از کجا می دانید که کرونا ندارید! از کجا می دانید من کرونا ندارم! در چنین شرایطی ما معمولا در یک حالت رودربایستی قرار می گیریم و مرتب بدون ماسک عکس می اندازیم، اما از مردم خواهش می کنم خودشان شرایط فعلی را در نظر بگیرند و اینطور موارد را رعایت کنند.

این بازیگر درباره انگیزه ای که باعث شد بعد از ابتلا به کرونا با انتشار ویدئویی از کسانیکه با او در ارتباط بودند، بخواهد حتما تست کرونا بدهند، گفت: خیلی ها بدون هیچ علامتی ناقل این ویروس هستند و ممکن است کرونا را به کسی انتقال دهند که بدنش تاب تحمل نیاورد. در مورد من هم همینطور بود. ممکن بود در آن چند روز اول که خودم هم اطلاعی از بیماری ام نداشتم با کسانی عکس انداخته یا معاشرت کرده بودم که سنی بالا با بدنی ضعیف داشتند یا از بیماری زمینه ای رنج می بردند یا اصلا سالم بودند و من ناخواسته بیماری را به آنها انتقال داده بودم. درست است که هیچکس متوجه نمی شود که از چه کسی و کجا گرفتار این بیماری شده، اما بالاخره هیچ چیز در این روزگار محو نمی شود. دست روزگار نمی گذارد کسی به راحتی قسر در برود و اگر من بیماری ام را مخفی می کرد، آه و تبعات کسانیکه از طریق من مبتلا شده اند جایی به خودم برمی گشت. بنابراین طبق وظیفه انسانی و اخلاقی که داشتم اطلاع رسانی کردم که کسانیکه با من در ارتباط بودند، به خصوص آنهایی که برای عکس گرفتن اصرار به برداشتن ماسک داشتند حتما تست کرونا بدهند.

نوری که تا چند روز دیگر سریال «چوب خط» را روی آنتن شبکه سوم سیما دارد، با اشاره به مضمون کمدی-اجتماعی این سریال توضیح داد: سریال «چوب خط» به کارگردانی حمید بهرامیان و تهیه کنندگی منصور سهراب پور را برای پخش آماده دارم که از ۱۵ اسفند روی آنتن شبکه سوم سیما می رود. «چوب خط» سریالی کمدی-اجتماعی است و قصه‌ای خانوادگی و مفرح را روایت می‌کند. عوامل این سریال بسیار حرفه ای هستند و پیشکسوتانی چون علیرضا خمسه، اکبر عبدی و مینا جعفرزاده در آن بازی می کنند. البته فیلمبرداری این سریال هنوز به اتمام نرسیده و بعضی از دوستان مانند اکبر عبدی هنوز بازی شان را در این مجموعه شروع نکرده اند.

این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا خبر ابتلای اکبر عبدی به کرونا شایعه بود؟ توضیح داد: اکبر عبدی از دوستان بسیار خوب من است و ما هر دو با هم تقریبا در یک بازه زمانی به این بیماری مبتلا شدیم. ایشان البته به دلیل پیوند کلیه ای که چندین سال قبل انجام داده بودند، بعد از ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند، اما خدا را شکر حال عمومی شان مساعد است و فردا از بیمارستان مرخص می شوند.

بازیگر سریال هایی چون «معراجی ها»، «خوش غیرت» و «خوش رکاب» به مردم توصیه کرد: از مردم تقاضا دارم کرونا را جدی بگیرند و با خوردن آبمیوه های طبیعی و ویتامین ها و ورزش بدن شان را تقویت کنند و چنانچه به این ویروس مبتلا شدند روحیه شان را حفظ کنند. چون اگر روحیه شان را ببازند تسریع بیماری بیشتر می شود. من خودم وقتی متوجه شدم که کرونا دارم، آرامش ام را حفظ کردم و با اینکه ۱۰-۱۵ درصد از ریه ام هم درگیر شده بودم با توکل به خدا و کمک گرفتن از پزشکان خوب شدم.

او در پایان سخنانش تاکید کرد: روزهای آخر اسفند و شب عید و نوروز را در پیش داریم و به نظرم قرنطینه در چنین حالتی درست ترین راه پیشگیری است. شاید قرنطینه سراسری چند هفته ای انسان ها را خانه نشین کند، اما بعد از آن مردم با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت هایشان برمی گردند. امیدوارم در روزهای پیش رو، دولت تمهیدات لازم را بیاندیشد که بعد از نوروز دچار موج های جدیدی از این بیماری نشویم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 152027 و در روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹:۵۶
2024 copyright.