امین تارخ: با وجود داشتن آبرومندترین سینمای جهان، سالن سینمای کافی نداریم

امین تارخرییس انجمن بازیگران خانه سینما گفت: آبرومندترین سینمای جهان را داریم اما افسوس که سالن سینمایی به اندازه کافی در کشور نداریم.به گزارش سینما سینما، امین تارخ در مورد انتظارات جامعه سینمایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خواسته ها و انتظارات سینماگران کشور از وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی همان انتظارت همیشگی است که با وزرای پیشین مطرح کرده ایم، یعنی اینکه از سینما به درستی حمایت شود.
وی ادامه داد: ایران جزو نادر کشورهای صاحب سینما است و نکته مهمتر اینکه آبرومندترین سینما را در جهان داریم اما برخلاف چنین امتیاز بزرگی، هیچوقت صاحب سالن های سینمایی کافی در کشور نبوده ایم.

بازیگر فیلم سینمایی «مادر» افزود: در دوره ای، حدود ۳۵ سالن سینمایی از سوی شهرداری ساخته شد و برآبند این اتفاق این بود بر اساس آمارهای کارشناسی، ۲۱درصد به فروش فیلم های سینمایی در حال اکران اضافه کرد.

وی همچنین گفت: از آثار سینمایی تبلیغات و اطلاع رسانی خوب و مناسبی نمی شود. تلویزیون باید در خدمت سینما باشد و با تبلیغ فیلم های روی پرده مردم را به سینما برای فیلم دیدن تشویق کند.

تارخ اضافه کرد: تئاتر ملی اکنون پشتیبان ندارد و به جای توجه و حمایت شایسته، مورد نظارت قرار گرفته و همین مورد سبب شده بسیاری از جوانان علاقه مند به تئاتر با صرف هزینه های گزاف رو به تئاتر مستقل بیاورند. همین تئاتر مستقل نیز به اندازه کافی با مشکل مواجه است و اگر حمایتی از آنها صورت نگیرد، دچار آسیب خواهد شد.

بازیگر فیلم سینمایی «دلشدگان» تصریح کرد: به رغم همه مشکلات موجود، هنرمندان کشور در همه زمینه های فرهنگی و هنری توان و استعداد کافی داشته و می توانند در عرصه جهانی عرض اندام کنند.

تارخ همچنین گفت: هر چند نمی توان از اقدامات و اتفاقات خوب در عرصه سینما و تئاتر چشم پوشی کرد اما همه این اقدامات باید نهادینه شود و مقطعی نباشد به نحوی که با رفتن یک مسوول همه اقدامات فراموش شود و ابتر بماند.

منبع: ایرنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 33508 و در روز سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۵۶:۳۲
2024 copyright.