امین تارخ: نزدیکی جوایز جشن خانه سینما و جشنواره فجر نشان دهنده عدالت است

امین تارخ هجدهمین جشن خانه سینماامین تارخ معتقد است شباهت نتایج داوری جشن خانه سینما و اختتامیه جشنواره فیلم فجر نشان دهنده این است که ما داریم به نگاهی توأم با عدالت دست پیدا می کنیم.

به گزارش سینماسینما، امین تارخ در خصوص نتایج هجدهمین جشن خانه سینما و شباهت بالای آن به انتخاب داوران جشنواره فجر در سال گذشته بیان داشت: قطعا چیزی مثل لجبازی در میان اهالی خانه سینما و برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر وجود ندارد.

اودر ادامه گفت: علی الاصول این سیستمی که امسال خانه سینما برای رای گیری انتخاب کرد به گونه ای بود که حقیقتا به هیچ وجه نمی شد در آن تقلب کرد و جای اعمال نظر غیر قانونی وجود نداشت.

تارخ تأکید داشت: اگر درصد بسیار بالایی از انتخاب ها به انتخاب های جشنواره فجر شبیه شده نباید مته به خشخاش گذاشت و آیین های سینمایی را به دولتی و غیر دولتی و …. دسته بندی کرد.

این بازیگر سینما در خاتمه گفت: من احساس می کنم اینکه هر دو داوری به هم مشابهت داشته معنایش این است که  ما داریم به نگاهی توأم با عدالت دست پیدا می کنیم آن ده درصد تفاوت هم به سلیقه یا مصلحت و … برمی گردد که معمولا در جشنواره های دولتی اتفاق می افتد و اگر چنین مصلحتی در جریان های دولتی وجود دارد شاید برای این است که خود سینما آسیب نبیند.

منبع: موج

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 27171 و در روز شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۷:۳۰
2024 copyright.