انتخاب هیات مدیره جدید کانون کارگردانان/ نیکی کریمی بیشترین رای را آورد

 

در انتخابات شورای مرکزی کانون کارگردانان خانه سینما، نیکی کریمی بیشترین میزان رای را به خود اختصاص داد.

مازیار میری که روز گذشته (شنبه) به عنوان یکی از اعضای تازه کانون کارگردانان خانه سینما انتخاب شد، گفت: انتخابات داخلی این کانون برای تعیین هیات رئیسه و تقسیم وظایف اعضای جدید، طی دو هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما این کارگردان  اضافه کرد: روز گذشته (۲۴ بهمن ماه) مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد که طی آن ۹۶ نفر (با احتساب وکالت نامه‌ها) حضور داشتند.

میری اضافه کرد: در آغاز جلسه آقای کمال تبریزی گزارش عملکرد دو سالانه هیات مدیره قبلی را ارائه کرد که شامل بخش‌های مختلفی بود و بعد از آن نیز گزارش بازرس را شنیدیم. سپس چند تن از دوستان اعضای کانون پرسش‌های خود را مطرح کردند.

به گفته وی، در ادامه جلسه هیات رئیسه‌ای برای انتخابات تعیین شدند و بدین ترتیب محمد متوسلانی، کیومرث پوراحمد و مهدی صباغ زاده به عنوان اعضای این هیات انتخاب شدند.

کارگردان فیلم‌های «کتاب قانون» و «به آهستگی» یادآور شد: پس از آن کاندیداها ثبت‌نام کردند و در نهایت ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره جدید انتخاب شدند.

میری ادامه داد: یک سری از دوستان شورای مرکزی قبلی علی‌رغم اصرار حاضران تمایلی به کاندیدا شدن نداشتند و این چنین بود که کارگردان‌هایی مانند ابوالحسن داودی، همایون اسعدیان‌ و محمد مهدی عسگرپور و محمدرضا هنرمند برای این دوره از انتخابات نامزد نشدند.

به گفته وی، در نهایت رای‌گیری انجام شد و اعضای جدید کانون کارگردانان به شرح زیر انتخاب شدند: نیکی کریمی ۸۲ رای‌، محمد بزرگ‌نیا ۷۷ رای‌، مازیار میری ۷۵ رای‌، کامبوزیا پرتوی ۶۶ رای‌، محمد سجادی ۶۵ رای‌، نادر مقدس ۶۴ رای‌، مصطفی کیایی ۵۶ رای‌، محمد حسین لطیفی ۵۵ رای‌، داریوش فرهنگ ۵۲ رای‌.

همچنین احمد مرادپور با ۴۸ رای و هاتف علیمردانی با ۲۲ رای به عنوان اعضای علی‌البدل این کانون انتخاب شدند.

در ادامه رای‌گیری برای انتخاب بازرسان انجام شد که طی آن قدرت‌الله صلح میرزایی با ۵۶ رای و علی‌اکبر ثقفی با ۴۹ رای به عنوان بازرسان این دوره از شورای مرکزی کانون کارگردانان انتخاب شدند.

مازیار میری در پایان درباره تعیین هیات رئیسه جدید و تقسیم وظایف اعضای کانون به ایسنا گفت: روز سه شنبه آینده جلسه‌ای خواهیم داشت که پس از گفت وگوها و برنامه‌ریزی‌های آینده تلاش می‌کنیم طی دو جلسه آینده هیات رئیسه جدید را انتخاب کنیم.

منبع: ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 12341 و در روز یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰:۳۱
2024 copyright.