انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از برخی صحنه‌ها و موسیقی‌ها در سریال «معمای شاه»

ستار، معمای شاهآیت الله مکارم گفت: در فیلم معمای شاه، نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه چیز را نشان داد و یا جلوه های زنان تا این حد باشد و یا از موسیقی های آنچنانی استفاده کرد. می توان با نظارتی بهتر مشکلات را برطرف کرد،

به گزارش سینماسینما، به نقل از حوزه نیوز آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: نظام ما جمهوری اسلامی است و اسلامیت حرف اول را می زند و نباید مسائل غیر دینی حاکم باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اثرگذاری فیلم‌ها بر زندگی مردم اضافه کرد: فیلم‌ها می‌توانند در زندگی مردم اثرات زیادی بگذارند و گاهی محرک طلاق، رفاه‌زدگی و یا زندگی خوب باشند و باید مراقب این اثرات سوء بود.

وی لزوم نظارت دقیق و گسترده بر فیلم‌ها را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از نمایش برخی تصاویر و صحنه‌ها در فیلم معمای شاه تصریح کرد: در فیلم معمای شاه نباید برای نمایش فساد جنسی دربار همه چیز را به نمایش گذاشت و یا زنان را با این جلوه‌ها در معرض عموم قرار داد و از موسیقی‌های آنچنانی استفاده کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه می‌توان با نظارتی بهتر مشکلات فیلم‌ها را برطرف کرد، گفت: یکی از این مسائل در خصوص نمایش چهره معصومین است که می‌تواند با هاله‌ای از نور نشان داده شود.

او با اشاره به اینکه غربی‌ها فرهنگ غیردینی و لیبرالی دارند، تصریح کرد: کشور ما نیازمند مباحث دینی و اسلامی بوده و در تحقق این مهم وظیفه وزارت ارشاد سنگین است.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل مرتبط با حوزه انتشار کتب، فضای مجازی، فعالیت مساجد و … اظهار کرد: این موارد جزو مسئولیت‌ های سنگینی است که وزارت فرهنگ و ارشاد به عهده دارد و باید توجه ویژه‌ به آنها داشته و از عهده آن‌ها برآید.

او با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد سوپر مارکتی نیست که همه خوراکی‌ها در آن باشد، خاطرنشان کرد: حریم‌ها باید با ادبیاتی دوستانه حفظ شده و در راستای صیانت از ارزش‌ها و حدود الهی قاطعانه عمل کرد.

منبع: خبرآنلاین

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 40910 و در روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶:۰۸
2024 copyright.