انتقاد بهزاد فراهانی از «کم‌لطفی» برخی رسانه‌ها در ماجرای انعکاس دستمزد نوید محمد‌زاده

بهزاد فراهانی در بخشهایی از مصاحبه خود با همشهری، از کم لطفی برخی رسانه ها درباره دستمزد نوید محمد زاده انتقاد کرده است.

به گزارش سینما سینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:

نشما در آخرین نشست خبری‌تان که مربوط به سریال «دلدار» می‌شد از وضعیت دستمزد هنرمندان در سینما و تلویزیون ایران انتقاد کردید. کمی در این باره برایمان بگویید.
متأسفانه همکاران رسانه‌ای شما کم‌لطفی کرده و به جای انتشار کامل منظور من، فقط هر آنچه برای برجسته‌کردن خبر خودشان مهم بود تدوین و منتشر کردند. این بار اول نیست و بارها از صحبت‌های افراد مختلف جامعه چه سرشناس چه غیرسرشناس این کار را کرده‌اند. به‌نظر من اینجا شعر زیبای محمد علی افراشته مصداق پیدا می‌کند که می‌گوید: «بشکنی ‌ای قلم، ‌ای دست اگر/ پیچی از خدمت محرومان سر.» در آن نشست بحث بر سر مدیریت کلان هنر در جامعه بود. اعتقاد من این بود و هست که در کل تاریخ هنر ایران منهای چند برهه زمانی، نادانی و کم‌دانی بوده و به هنر لطمه وارد کرده است. در تحلیل این معنا به این موضوع پرداختم که این ضعف در مدیریت موجب می‌شود تا همکاران هنری ما وارد یک میدان تجارت و کاسبی‌شده و این بسیار غلط است. در مثال به آقای نوید محمدزاده که از دوستانم است اشاره کردم. من به این پسر ارادت و علاقه خاصی دارم و اصلا خودم نخستین جایزه فعالیت هنری‌اش را اهدا کردم. بازی نوید را دوست دارم. پسر بااستعداد و صاحب سبکی در هنرماست. حتی در سفر اخیرمان در سلیمانیه همسفر بودیم و کلی گپ و گفت کردیم. شنیده بودم تهیه‌کننده‌ای گفته است دستمزد او در فلان فیلم بالای یک میلیارد است. من گفتم اگر چنین چیزی راست باشد و دستمزد من نوعی ۲۰میلیون است چطور می‌توانیم با هم کار کنیم. مگر می‌شود من که او را در بسیاری از محافل و کلاس‌های هنری به‌عنوان الگو و نمونه معرفی می‌کنم نسبت به او دید بدی داشته باشم. اما اصحاب رسانه به جای انتقال کل پیام و انتقاد من به مدیریت هنر، متأسفانه حق مطلب را ادا نکرده و فقط مثال صحبت‌های من را رسانه‌ای کرده‌اند. منظور من در این نشست اشاره به وضع نا‌بسامان حقوق و دستمزدها بود که هیج تناسبی با شرایط اقتصادی و معیشتی اکثریت مردم کشورمان ندارد.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 115610 و در روز شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۰:۲۳
2024 copyright.