انتقاد تسنیم از خرید حق رایت فیلم مارمولک توسط موسسه رسانه‌های تصویری/مارمولک تنها جنبه آرشیوی داشته و به هیچ کار دیگری نمی‌آید!

تسنیم در بخشهایی از گزارش خود در باره برخی حمایتها از برخی فیلمها نوشت :سازمان سینمایی اگر کل بودجه‌ای که به این سازمان‌ها اختصاص داده‌است اعلام کند آنوقت با دقت بیشتری می توان بررسی کرد که چه مقدار از این بودجه صرف حمایت از فیلمها و چه مقدار دیگر صرف هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری های دیگر این نهادها شده‌است. به خصوص هزینه‌کرد نهادهای مذکور در امور جاری! البته در لیست مذکور هم ابهامات زیادی وجود دارد. توضیح داده‌شود چرا فیلم «مارمولک» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی که در سال ۱۳۸۲ ساخته‌شده است و چند سال بعد توسط موسسه رسانه‌های تصویری به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان خریداری شده، باید مجددا در سال ۹۳ با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از آقای منوچهر محمدی خریداری شود، فیلمی که تنها جنبه آرشیوی داشته و به هیچ کار دیگری نمی‌آید.

همینطور فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور که در سال ۱۳۶۸ ساخته شده‌است و بارها به نمایش درآمده است چرا مجددا در سال ۱۳۹۲ به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان خریداری می‌شود؟ و ابهامات بسیار دیگر که بعدا به آن خواهیم پرداخت.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 91962 و در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۴:۱۴
2024 copyright.