انتقاد تند میر شکاک سریال های لجن ماهواره

یوسفعلی میرشکاک در بخش هایی از آخرین مصاحبه خود، حرف های جنجالی زده است.

به گزارش سینماسینما ،میرشکاک گفته است : امیدوارم همانقدر که وضعیت رسانه ها برای من تهوع آور شده است برای بقیه هم تهوع آور شده باشد.  من فعلا رسانه های فراگیر دیداری را اهریمنی می بینم تا یزدانی ….. که یزدانی هم نمی شوند . اصلا استعداد یزدانی شدن ندارند.طرف وقتی از سر کار می آید تا نیمه شب می نشیند پای تلویزیون وچه سریالهای لجنی می بیند ، یعنی به جای اینکه قصه گوش کند ،قصه را دیداری می کند ،چرا این اتفاق می افتد ؟چون می دانند که ماهنوز غیرتی داریم و با بستنمان به شبکه های اهریمنی ماهواره  و… می توان آن را گرفت .

/میرشکاک : تماشای تلویزیون را برشاگردانم حرام کردم/

اما چند سال قبل نیز میر شکاک انتقادات تندی را مطرح کرده بود. او در سال ۸۹ در مصاحبه ای با شرق در اظهاراتی عنوان کرده بود که تماشای تلویزیون را برای شاگردان خود حرام کرده است .

میرشکاک در پاسخ به سوالی که چرا شعر مخاطب ندارد گفته بود :چون مردم دگرگون شده اند. برای اینکه تلویزیون وماهواره برماغلبه کرده .او در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته :نویسندگان عامه پسند ما تیراژ شگرفی دارند . جالب است وزارت ارشادی که قرار است باابتذال در فرهنگ مبارزه کند به اینها مجوز می دهد .اینها سطح ذوق انسان ایرانی را پایین می آورد .جالب است بدانید که نویسندگان عامه پسند از نویسندگان مسلمان موفق ترند از نویسنده های روشنفکر هم موفقترند واین نشان می دهد که صورت غالب نویسندگان باسواد خوش ندارند نه روشنفکران مسلمان و نه روشنفکران غیر مسلمان را ببینند.
میر شکاک سپس گفته : همه ما عوام هستیم . اگر نبودیم رغبت مان به رسانه دیداری از کجا سر چشمه گرفته ؟بنده برای شاگردانم تماشای تلویزیون را حرام اعلام کرده ام .گفته ام خواندن روزنامه حرام است .میر شکاک درادامه مصاحبه خود  باروزنامه شرق  در پاسخ به سوالی که چرا پس الان دارید با یک روز نامه مصاحبه می کنیدگفته بود :دلم نمی آید دوستانم را برنجانم . تو ناگریز از این هستی که هرروز روزنامه ات را دربیاری .
ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 19555 و در روز یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۰:۳۹
2024 copyright.