انتقاد روزنامه جوان از توزیع ۲ فیلم توقیفی در مجموعه آثار منتخب مردمی

مارمولکروزنامه جوان نوشت: به تازگی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر از «مجموعه آثار منتخب مردمی» سنوات جشنواره نیز رونمایی شد.

در قالب این مجموعه از آثار منتخب مردمی نام دو اثر توقیفی سنتوری و مارمولک که مجوز پخش وزارت ارشاد را ندارند هم به چشم می‌خورد. فیلم سینمایی علی سنتوری ساخته داریوش مهرجویی پس از آنکه در سال ۸۶ به دلیل استعمال مواد مخدر از سوی کاراکتر اصلی و نیز ارجاعات فرامتنی فیلم توقیف شد، هیچ‌گاه رنگ پرده را ندید. نسخه پرده‌ای فیلم علی‌سنتوری آن زمان به شکل غیرمجاز توزیع شد. فیلم سینمایی مارمولک نیز تقریباً همین روند را طی کرد، با این تفاوت که فیلم پس از اکران دو هفته‌ای از پرده پایین آمد و تا به حال هم نتوانسته مجوز قانونی اخذ کند. در ادامه گاف‌ها و بی‌تدبیری‌های برگزارکنندگان جشنواره سی و پنجم فیلم فجر این دو فیلم توقیفی نیز در قالب مجموعه آثار مردمی منتخب جشنواره‌های فیلم فجر در دوره‌های مختلف ارائه شده است. محمد حیدری با اینکه سال گذشته هم جشنواره فیلم فجر را همراه با ضعف‌ها و نابسامانی‌های زیادی برگزار کرد این فرصت را یافت تا با نظر مساعد رئیس خود حجت‌الله ایوبی بار دیگر و برای یک دوره متوالی سکاندار برگزاری بزرگ‌ترین رویداد هنری کشور باشد، اما برخلاف انتظار او و مجموعه تحت امرش تا به حال با ضعف‌های پرشماری جشنواره را به آستانه آغاز رسمی رهنمون شده‌اند.

جدای از گاف درباره دو فیلم توقیفی در مجموعه آثار منتخب مردمی که چند روز پیش طی مراسمی از آن رونمایی به عمل آمد، مسئولان جشنواره مرتکب عملکردهای سوء دیگری از قبیل بلبشوی بلیت‌فروشی مردمی هستند و علاقه‌مندان به جشنواره پس از سرکار بودن پشت رایانه‌های خود برای خرید بلیت به سمت سینما ملت هدایت شدند، اما فروش بلیت به شکل دستی هم بسیار نامنظم انجام گرفت و صدای مردم در این‌باره نیز درآمد که برخی رسانه‌ها این فضای نابسامان را پوشش دادند. در حالی‌که هنوز جشنواره به طور رسمی آغاز نشده، اما کارت‌های خبرنگاران نیز هنوز ارائه نشده است. گفته می‌شود اختلالات در سایت سینوگرام سبب‌ساز این مسئله است و موجب شده در جریان اخذ اطلاعات خبرنگاران مشکلاتی ایجاد شود. همه این اتفاقات در ارائه خدمات به مردم و خبرنگارها در حالی اتفاق می‌افتد که جشنواره فیلم فجر هنوز به شکل رسمی کار خود را آغاز نکرده است و به طور ناخودآگاه این اصطلاح به ذهن خطور می‌کند. «سالی که نکوست از بهارش پیداست.»

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 42096 و در روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۸:۳۸
2024 copyright.