انتقاد شدید وزیر بهداشت از تبلیغات غیرواقعی محصولات بهداشتی در صداوسیما

قاصی زاده هاشمیوزیر بهداشت با اشاره به اینکه تبلیغات غیرواقعی محصولات بهداشتی در صداوسیما باعث گمراهی مردم خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در قالب تدوین برنامه ششم، نقش بیشتری در این حوزه به وزارت بهداشت دهد.

به گزارش سینماسینما، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به پخش تبلیغات غیرواقعی در حوزه سلامت از سوی صداوسیما گفت: برای تبلیغات کالاهای بهداشتی ساز و کار مشخصی تعریف شده است؛ در حال حاضر وظیفه کنترل تمام تبلیغات به عهده نظام پزشکی است و بنابراین ورود وزارت بهداشت به این تخلفات، موردی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت کنترل و منع تبلیغات خلاف واقع محصولات در رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب و صداو‌سیما گفت: کنترل و منع اینگونه تبلیغات بسیار مهم است چرا که باعث گمراهی مردم خواهد شد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: امیدواریم مجلس در قالب تدوین قوانین و مقررات از جمله برنامه ششم نقش بیشتری در این حوزه به وزارت بهداشت دهد تا نظارت جدی‌تری بر این موضوع وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم اخذ مجوز برای پخش تبلیغات گفت: کسانی که برای تبلیغ مجوز نمی‌گیرند تخلف می‌کنند و اگر نظام پزشکی به محصول و یا دارویی مجوز نداده و آن محصول تبلیغ شده، حتما خطا شده است؛ اگر موردی که به خطا تبلیغ شده از نظر سلامتی برای مردم مشکل ایجاد کند و مجوز آن را دانشگاه تحت نظر ما داده باشد، آن هم تخلف کرده است؛ بنابراین تخلف اول را کسی می‌کند که از نظام پزشکی مجوز نمی‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رسانه‌ها هم این موضوع را رعایت و از تبلیغ و معرفی مواردی که به سلامت مردم آسیب می‌رساند، پرهیز کنند، ادامه داد: بسیاری از افراد از اینکه توسط رسانه‌ها گمراه شوند آسیب می‌بینند که رسانه‌های مجازی نیز اضافه شده و مزید بر علت شده‌اند.

وزیر بهداشت با تشکر از رئیس صداوسیما که جلوی تبلیغ این محصول را گرفت، افزود: در عین حال دانشگاه ما هم بی‌تقصیر نبود زیرا آنها ایشان مجوز را صادر کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش در پی پخش تبلیغات غیرواقعی در حوزه سلامت از سوی صداوسیما درخصوص قرص‌های گیاهی و شامپوهای ضدریزش مو، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس این سازمان خواستار عدم پخش این تبلیغات شد./

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 33060 و در روز جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸:۳۹
2024 copyright.