انتقاد شدید کیهان از اکران مجموعه فیلمهای اصغر فرهادی در گروه هنر وتجربه

روزنامه کیهان نوشت: روز گذشته، رسانه ها دو خبر متفاوت را منتشر کردند؛ «فیلم های اصغر فرهادی، دوباره اکران می شوند» و «ابوزینب؛ فیلم جبهه فرهنگی مقاومت همچنان در انتظار اکران.»
به گزارش کیهان، شرایط نابرابر اکران فیلم ها، یکی از معضلات دیرینه سینمای ماست. این معضل، از دوران دولت به اصطلاح اصلاحات که به طور هدفمند به تضعیف سینمای مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس می پرداخت، شروع شد و تاکنون ادامه یافته است.
متاسفانه سازمان سینمایی دولت یازدهم نیز نه تنها تدبیری برای رفع این معضل اتخاذ نکرده که سیاستگذاری های حجت الله ایوبی و یاران وی نیز بی عدالتی در اکران را افزایش داده است. دو خبر منتشر شده در رسانه ها، مصداق و نشانه ای آشکار از این مشکل است. از یک طرف، یک خبرگزاری گزارش داده که به رغم قرار داشتن در سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی، فیلمی با محوریت زندگی ابوزینب(قهرمان مقاومت اسلامی لبنان) هنوز امکان نمایش عمومی نیافته است. این درحالی است که فیلم «راز پنهان»(ابوزینب) قبلابا تقدیر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه شده بود. از آن طرف هم خبرگزاری دیگری گزارش داده که پنج فیلم اصغر فرهادی بدون هیچ مناسبت و ضرورتی، بار دیگر در گروه موسوم به «هنر و تجربه» به نمایش عمومی در می آیند. جای سوال است که چرا در حالی که برخی از آثار که دارای ضرورت محتوایی هستند و موضوع آنها با مناسبت های روز تطابق دارد، اکران نمی شوند، اما از آن سو، پنج فیلم اصغر فرهادی که پیش از این بطور گسترده اکران شده بودند و نسخه نمایش خانگی آنها نیز در دسترس همه قرار دارند، باید حائز امتیاز ویژه شوند و بار دیگر به نمایش در بیایند!

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 24203 و در روز دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۲:۱۴
2024 copyright.