انتقاد معاون سازمان سینمایی از ساترا به خاطر مجوز ندادن به برنامه عادل فردوسی پور

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با انتشار یادداشتی کوتاه در کانال تلگرامی خود به توضیحات «ساترا» درباره مجوز برنامه اینترنتی عادل فردوسی‌پور واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما ،سعید رجبی فروتن معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی به‌دنبال انتشار توضیحات روابط عمومی «ساترا» درباره دلایل عدم صدور مجوز تولید برای برنامه اینترنتی «۹۹» به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور یادداشتی را در فضای مجازی منتشر کرد.

متن این یادداشت که در کانال «روزانه‌های سینمایی» به‌عنوان پایگاه رسمی انعکاس دیدگاه‌های سعید رجبی فروتن منتشر شده است را در زیر می‌خوانید؛

«قدر داشته‌هایمان را بدانیم تا غم رفتگان را تاب آوریم! با کمال تعجب به‌رغم موافقت سازمان سینمایی یک سازمان وابسته به صداوسیما با تولید برنامه جدید عادل فردوسی‌پور بر بستر پلتفرم‌های اینترنتی موافقت نکرد! ساترا یعنی مرجع موردنظر گفته: «شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.»

حالا که توپ در زمین مراجع قضایی و امنیتی انداخته شده است، باید گفت: اولاً اگر موانعی وجود داشت عادل از سازمان سینمایی هم نمی‌توانست مجوز بگیرد مگر اینکه او در دو سه ماه گذشته خطایی کرده باشد و حکم محرومیت گرفته باشد! ثانیاً اگر ندادن مجوز به فردوسی پور فقط به آن خاطر است که هنوز نظر مراجع امنیتی دریافت نشده است، کافی بود گفته شود به محض دریافت پاسخ استعلام به عمل آمده تقاضای ایشان هم بررسی خواهد شد.

تجربه حکمرانی و رعایت مصالح جامعه حکم می‌کند که برای افکار عمومی احترام قائل شویم به گونه‌ای سخن بگوییم که سرمایه و اعتماد اجتماعی را بیش از این کاهش ندهیم.

دوستان رسانه ملی! یادتان باشد عادل همکار شما و یک تهیه‌کننده خوشنام تلویزیونی است درباره یک غریبه صحبت نمی‌کنیم که اگر هم بود از نتیجه استعلام نه خلق‌الله بلکه فقط متقاضی باید باخبر شود.»

مهر

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 144066 و در روز جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۶:۴۷
2024 copyright.